Wikia

Pokémon

Caterpie

2.107pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Caterpie
010.png
キャタピー Kyatapii
010Caterpie.png
Generatie I
Evolutie lijn
010.png011.png012.png
Type(s)
Insect  
Soort Worm Pokémon
Gave Shield Dust
Run Away (VG)
Pokédex
Blastoise ← 010 → Metapod
Kanto 010 Johto 024
Hoenn n.v.t. Sinnoh n.v.t.
Unova n.v.t. Centraal Kalos 023
Alola n.v.t.
Evolueert van Geen
Evolueert in Metapod
Geslacht
50% ♂ / ? % ♀
Gewicht Lengte
2.9 kg 6.4 lbs. 0.3 m 1'00"
Pokédex kleur Ei groep
Groen Insect
Lichaamstijl Voetafdruk
Lichaamstijl 14
F010.png
Roep

Caterpie is een Insectpokémon die kan evolueren naar Metapod en uiteindelijk naar Butterfree. Zijn korte pootjes hebben zuignapjes waardoor hij moeiteloos tegen hellingen en muren kan opkruipen en in bomen kan klimmen. In de boom verschuilt hij zich tussen de bladeren en is dan door zijn groene schutkleur nauwelijks te zien. Als je de voelsprieten op zijn kop aanraakt, verspreidt hij een vreselijke geur om zichzelf te beschermen. Hij heeft twee grote, op ogen lijkende tekeningen op zijn kop, die bedoeld zijn om vijanden af te schrikken.

BeschrijvingEdit

Caterpie (Japans: Kyatapi) is een van de 493 Pokémon.

Caterpie is een rupsachtige Pokémon die zich al vroeg in het wild bevindt in de Kanto en Johto-regio's. Het is een van de makkelijkste Pokémon die een trainer kan vangen. Hij schrikt zijn tegenstanders af door de stank die van zijn rode antenne afkomt. Hij kan door de zuignappen op zijn lichaam zich aan bomen vastzuigen. Op level zes evolueert hij (door middel van een aanval van Caterpie, genaamd String Shot, die hij in een gevecht gebruikt om de snelheid van vijanden te verlagen via een plakkerige draad) in een Metapod, die op zijn beurt weer op level tien evolueert in een Butterfree. Caterpie's zoeken naar hoge plaatsen zoals bomen om de lucht te kunnen bekijken in de hoop dat hij/zij ooit vleugels zal krijgen.

Around Wikia's network

Random Wiki