Wikia

233Porygon2.png
Dit artikel, of deel van een tekst, bevat Fanon informatie.
Fanon informatie bestaat uit onbevestigde informatie en/of onbevestigde theorieën welke gemaakt zijn door Pokémon fans.
Informatie en theorieën die niet Fanon zijn worden Canon genoemd.
CreationTrio.jpg

(v.l.n.r)Palkia, Giratina en Dialga op Spear Pillar. (Door Ken Sugimori)

Het Creation Trio (Japans: クリエイション·トリオ Kurieishon Torio) is een fan term die wordt gebruikt om een extreem sterk trio legendarische Pokémon uit de Sinnoh regio aan te geven: Giratina, Dialga en Palkia. Andere termen die worden gebruikt zijn onder andere Godheden trioDraken trio & Kroon Draken Trio.

In de Generatie IV games, Pokémon Diamond, Pearl en Platinum werden Dialga en Palkia "mythische Pokémon" genoemd met een kleine letter "M", wat ze deels apart zette van Legendarische Pokémon. De vertaling hiervan was ook niet "illusie Pokémon", de Japanse benaming voor Mythische Pokémon, maar echt "mythische Pokémon", dit zette de groep dus weer apart van andere Mythische Pokémon zoals Shaymin en Darkrai. De rede hiervoor is vermoedelijk omdat het trio een zeer belangrijke rol heeft gespeeld in de schepping van het universum en wegens hun huidige rol in het onderhouden van het universum.

Giratina is een Geest/Draak-type Rebel Pokémon, Dialga is een Staal/Draak-type Tijdelijke Pokémon en Palkia is een Water/Draak-type Ruimtelijke Pokémon.

Elk trio lid heerst over zijn eigen dimensie, Giratina over de Omgekeerde Wereld*, Dialga over de Temporal World en Palkia over de Spatial World.
Veelal wordt Arceus gezien als de trio master, maar dit kan tevens Giratina zijn, aangezien de trio masters niet canon zijn.

GeschiedenisEdit

Volgens vele Sinnoh mythes is het Pokémon Universum, inclusief de Pokémon Wereld, geschapen door Arceus en het Creation Trio. In de complete leegte verscheen een ei waaruit een wezen voortkwam, Arceus. Arceus creëerde toen Dialga, Palkia en vermoedelijk Giratina. Dialga creëerde tijd, Palkia Ruimte en Giratina anti-materie. Nadat het universum was gemaakt werd Giratina verbannen naar de Omgekeerde Wereld wegens zijn gedrag.

BeschrijvingEdit

Net als andere trio's zijn er veel overeenkomsten tussen deze drie Pokémon. Alle hebben zij Draak als hun tweede type en ook hebben ze allemaal een totaal aantal base stats van 680 verdeeld als 150-120-120-100-100-90, natuurlijk in verschillende volgordes.

Elk trio member, ook trio heerser Arceus, heeft de controle over een eigen dimensie. Dialga heerst over tijd en Palkia over ruimte, twee aspecten van onze vierdimensionale wereld. Giratina heerst over antimatter en de Omgekeerde Wereld, Giratina's wereld in zeer belangrijk aangezien het tijd en ruimte in balans houdt, in deze wereld is geen tijd of ruimte aangezien Dialga en Palkia hier afwezig zijn. Arceus heeft een eigen wereld waarin de Hall of Origin staat.

Alle drie de leden van het trio delen de gaven Pressure en de verborgen gaven Telepathy. Maar Giratina's Origin Forme heeft als gaven Levitate. Ook zijn de leden van dit trio elk de mascotte van een Generatie IV Sinnoh game, en hebben soortgelijke level-up learnsets.

Het Creation Trio maakt een andere verschijning in Pokémon HearthGold en SouldSilver. Een evenement waar Cynthia en Arceus bij betrokken zijn speelt zich dan af in de Sinjoh Ruïnes, dit evenement zal je één van de drie trio leden geven op level 1.

Dialga en Palkia hebben een fusie vorm in de Pokémon Adventures manga welke soms Dialkia wordt genoemd door fans.

In de gamesEdit

  • Dialga
  • Palkia
  • Giratina (Altered Forme)
  • Giratina (Origin Forme)

Pokémon Diamond and Pearl
In Diamond en Pearl verschijnt Dialga (in Diamond) en Palkia (in Pearl) op Spear Spillar, na het verlaan van de Sinnoh Elite Vier kan je Giratina vinden, verstopt aan het einde van een puzzel in Turnback Cave.

Pokémon Platinum
In Pokemon Platinum kan je beide Dialga en Palkia vinden in dimensionale scheuren op Spear Spillar, dit gebeurt na het verslaan van de Elite Vier en het vinden van de Time/Space orbs. Giratina verschijnt de eerste keer in zijn Origin Forme in de Distortion World. Maar wanneer je Giratina hebt verslagen of je bent gevlucht verschijnt Giratina opnieuw in Turnback Cave, in zijn Altered Forme, na het verslaan van de Elite Vier.

Pokémon HeartGold and SoulSilver 
Eén van de trio leden kan worden gevonden in HeartGold of SoulSilver. Dit gebeurt wanneer de speler een level 100, fatale ontmoetings-evenement Arceus in zijn/haar party, meebrengt naar de Ruïnes of Alph en daar het evenement activeert. De speler zal dan worden verplaatst naar de Sinjoh Ruines waar hij/zij met Cynthia moet praten en na een tijdje zal Arceus één van de drie trio leden creëren, die zullen verschijnen op level 1 en een basis moveset hebben.

Pokémon Alpha Sapphire en Omega Ruby
In Pokémon Alpha Sapphire kan Dialga worden gevonden in een portaal in de lucht wanneer de speler Uxie, Azelf en Mesprit bij zich heeft. Palkia kan worden gevonden in Omega Ruby en heeft dezelfde eis. Giratina kan worden gevonden in een portaal in de lucht wanneer de speler Dialga en Palkia bij zich heeft.

In de animeEdit

Het Creation Trio speelt een grote rol in de Sinnoh trilogie*. Het gehele Creation Trio inclusief Arceus verschijnt in FS18: Hoopa en de Strijd der Tijden.

FS10Edit

Dialga & Palkia Protect.png

Dialga en Palkia gebruiken protect wanneer ze worden aangevallen door Darkrai in FS10.

Dialga en Palkia verschijnen beide voor het eerst in de tiende Pokémon Film. Beide legendarische wezens zijn woedend omdat ze denken dat de ander zijn territorium bedreigt. Tijdens het gevecht raakt Palkia gewond waardoor hij vlucht naar Almos Town. Palkia brengt de stad naar een andere dimensie in een poging zich te verstoppen voor Dialga. Het heeft geen zin want Dialga vindt Palkia met gemak. Dialga is nu nog veel bozer omdat Palkia probeerde te vluchten. Als Roar of Time en Spacial Rend op het punt staan nogmaals te botsen en de dimensie te vernietigen zetten Ash en Dawn Oracion op, een lied bedoelt om de godheden te kalmeren. Het werkt en Dialga verdwijnt weer. Palkia brengt de stad weer terug naar zijn oude dimensie en verdwijnt daarna ook.

FS11Edit

Giratina Aura Sphere.png

Giratina valt Dialga aan in FS11.

Wat Dialga en Palkia niet weten is dat ze het probleem alleen maar vergroot hebben door elkaar te bevechten in FS10. Tijd en Ruimte, de twee dimensies die worden vertegenwoordigt door Dialga en Palkia, worden namelijk in balans gehouden door de Omgekeerde Wereld, maar wanneer Tijd en Ruimte vaak en hard botsen raakt de Omgekeerde Wereld zeer vervuild. Iets waar de meester van de Omgekeerde Wereld, Giratina niet blij mee is. Giratina is zo woedend dat hij Dialga mee zijn wereld intrekt om hem te bevechten. Met behulp van Shaymin weet Dialga te ontsnappen en sluit hij Giratina op in zijn wereld. Giratina probeert vervolgens om Shaymin te vangen zodat deze kan helpen om weer uit de Omgekeerde Wereld te ontsnappen. Wanneer dit lukt wordt Giratina gevangen door een machine van Zero en sterft hij bijna. Shaymin geneest Giratina gelukkig, hierna gaat Giratina met ondersteuning van Ash en Shaymin Zero uitschakelen. Aan het einde van de film verdwijnt Giratina richting de atmosfeer vermoedelijk omdat Dialga weer in de buurt is.

FS12Edit

Giratina-Arceus-Palkia-Dialga.gif

v.l.n.r Giratina, Arceus, Palkia en Dialga aan het einde van FS12.

Wanneer Pickachu en Piplup worden opgezogen door een ruimtelijke vervorming verschijnt Dialga om hun te redden. Wanneer Pickachu en Piplup weer veilig zijn grijpt Giratina zijn kans en valt hij Dialga aan. Het ziet er niet goed uit voor Dialga en Sheena probeert om via Giratina's hart hem te kalmeren, het werkt helaas niet. Giratina's woeden is zo groot dat hij alleen aan wraak kan denken. Gelukkig schiet Ash Dialga te hulp door het water in te redden en Giratina's aandacht te trekken. Giratina herkent Ash als een vriend en kalmeert. Sheena kan Giratina nu wel kalmeren en legt hem uit dat het niet de schuld van Dialga en Palkia was maar de schud van Arceus omdat Arceus aan het ontwaken was. Giratina vertrekt hierna. Dialga wordt plots opgezogen door een ruimtelijke vervorming en alle hoop voor Dialga lijkt al te zijn opgegeven wanneer Palkia verschijnt en Dialga redt. Hierna bedankt Sheena beide godheden en verdwijnen Dialga en Palkia weer. Wanneer Arceus later verschijnt om de mensheid te vernietigen verschijnen Dialga en Palkia om hem te stoppen. Wanneer Arceus ook Ash en zijn vrienden begint aan te vallen verschijnt Giratina uit Shadow Force om de aanval op te vangen. Dialga stuurt Ash en zijn vrienden terug in de tijd om het verleden aan te passen. Wanneer dit succesvol gelukt is en ze terugkeren naar het heden is Dialga bezweken onder het enorme energie verlies en zijn Palkia en Giratina net uitgeschakeld door Arceus. Arceus staat op het punt om dan Judgement te gebruiken wanneer hij kalmeert. Hierna vertrekt Giratina weer naar de Omgekeerde Wereld, Dialga naar de Temporal World en Palkia naar de Spacial World.

FS18Edit

Giratina & Dialga M18 Trailer.png

Giratina en Dialga in de trailer van FS18.

Het gehele trio verschijnt in de achttiende Pokémon film. Ze worden opgeroepen en bestuurd door schaduw-Hoopa. Het trio voert alle bevelen van schaduw-Hoopa uit en gaat samen met de andere opgeroepen Pokémon de strijd aan tegen shiny Rayquaza, Latios en Latias.

Waneer schaduw-Hoopa weer gevangen wordt ontstaat er een een tijdruimte storting. Het trio probeert de storing te stoppen maar het lukt ze niet, ze moeten uiteindelijk toekijken hoe hun schepper het tijdruimte probleem oplost.
Vervolgens verdwijnt het gehele trio achterelkaar de lucht in, de horizon tegemoet.

TriviaEdit

  • Van de drie trio leden is Palkia de enige die zijn type combinatie deelt met een andere Pokémon.
  • Giratina is het enige lid dat zijn eigen battle muziek heeft en het is ook het enige lid met meer dan één vorm.
  • Geen van de trio leden heeft het zelfde aantal benen, Palkia heeft er twee, Dialga vier, Giratina zes in Altered Forme en geen in Origin Forme.
    • Ook heeft geen van de trio leden hetzelfde aantal immumiteiten, Palkia heeft er geen, Dialga één, Altered Forme Giratina twee en Origin Forme Giratina drie dankzij Levitate.
  • De primaire type van elk van de leden is ook een gym in de Sinnoh regio.
  • Sinds HearthGold en SoulSilver, zijn de leden van dit trio de enige legendrasiche Pokémon die geen moves meer leren na level 50. Ook zijn de leden van dit trio de enige legendarische Pokémon die legaal op level 1 kunnen worden ontvangen.
  • Het Creation Trio is het enige trio dat volledig bestaat uit versie mascottes dat geen verschil in base stats heeft, Rayquaza heeft er 10 meer dan Groudon en Kyogre terwijl Kyurem er of 20 minder of meer heeft dan Reshiram en Zekrom afhankelijk van zijn vorm. In de zesde generatie geldt dit weer, Xerneas en Yveltal hebben beide 680 base stats. Zygarde heeft er meer of minder, wat weer afhangt van zijn vorm.
  • De leden van het Creation Trio en Arceus zijn de enige Pokémon die deities, godheden, worden genoemd.
  • Samen met Arceus, zijn dit de enige Pokémon waarvan vrij zeker kan worden gezegd dat er slechts één van bestaat. Dit door hun rol in de schepping van het universum en het onderhouden ervan.
    • De Pokedex versterkt deze uitspraak door te zeggen dan Tijd meer stabiel wordt wanneer Dialga's hart klopt, dit suggereert dat wanneer Dialga sterft Tijd zal stoppen en dat er dus geen andere Dialga is. De Pokédex doet een vergelijkbare uitspraak over Palkia.
      • Tevens werd er ooit een uitspraak gedaan dat wanneer één van de trio leden sterft of wordt gevangen, Arceus gelijk actief worden om het betreffende trio lid te vervangen, dit om te voorkomen dat het universum in gevaar komt.
  • Alle drie de trio leden verschenen al in minimaal drie films. Dialga verscheen in vier films, Giratina in drie en Palkia ook in drie.

Around Wikia's network

Random Wiki