Wikia

Generatie VI
第6世代
XYlogo.png
X en Y
Informatie
Begin JN 12 oktober, 2013
EN 12 oktober, 2013
Pokémon 721 (72 nieuwe Pokémon)
Regio Kalos
Einde JN 18 november 2016 (941 dagen)
EN 18 november 2016 (941 dagen)
Game Informatie
Hoofd game(s): Pokémon X en Y
Pokémon Omega Ruby en Alpha Sapphire
Opslag games: Pokémon Bank

Generatie VI (Japanes: 第6世代 Dai Roku-sedai) is de eerste generatie van de zes generaties van de Pokémon serie die geheel in 3D is. De generatie werd op 6 januari 2013 aangekondigd te beginnen met de games Pokémon X en Y. De generatie begon met Pokémon X en Y in 2013, gevolgd door Pokémon Omega Ruby & Alpha Sapphire in 2014. Deze generatie introduceerde een nieuwe regio genaamd Kalos en de terugkeer van de Hoenn regio.

Deze generatie brengt 72 nieuwe Pokémon waarvan zes nieuwe legendarische Pokémon.

Chronologisch speelt X en Y zich een onbekend aantal maanden of jaren af na Generatie V.

EigenschappenEdit

Mega EvolutieEdit

Generatie VI komt met een nieuwe manier van evolutie die bekend staat als Mega Evolutie, mega evolutie geeft Pokémon een extra vorm en extra kracht. Een speciale steen moet door de Pokémon worden vastgehouden om de mega evolutie te kunnen gebruiken. Een aantal Pokémon van elke generatie hebben mega evoluties.

3D BewegingenEdit

Pokémon had 2D bewegingen met elk vier kanten tot en met Generatie V. In Generatie VI werd dit uitgebreid tot acht kanten, omhoog, naar beneden, links, rechts, linkerbovenhoek, rechterbovenhoek, linkerdonderhoeken en rechtenorderhoek.

PokémonEdit

Lijst met Pokémon van Generatie IV. De Pokédex eindigt nu met Zygarde

Legendarische PokémonEdit

Generatie VI bracht zes nieuwe legendarische Pokémon, namelijk: Xerneas, Yveltal, Diancie, Zygarde en de andere twee moeten nog officieel worden bekendgemaakt.

Fee TypeEdit

Dit is de eerste keer sinds Generatie II dat er een nieuwe Pokémon Type werd geïntroduceerd. In generatie VI werd namelijk de Fee toegevoegd aan de types. Xerneas is de eerste legendarische Fee type Pokémon. Verschillende Pokémon uit oudere generaties hebben Fee als type gekregen.

GamesEdit

Hoofd serieEdit

Mega EvolutionsEdit

Primal EvolutionsEdit

TriviaEdit

  • Het is de eerste generatie met 3D remakes, namelijk Omega Ruby en Alpha Sapphire.
  • Generatie VI bracht het laagste aantal nieuwe Pokémon, namelijk maar 70.
    • Samen met Generatie V heeft deze generatie ook de minste Mega Evoluties met elk één, dit is ironisch omdat generatie VI Mega Evoluties introduceerde.
  • Generatie VI is de enige generatie zonder:
    • Een nieuwe Insect/Gif Pokémon.
    • Een Gym Leider of een Elite Vier die zich specialiseert in Geest Pokémon. (Enkel Kalos, de Hoenn remakes heeft er namelijk wel één.)
    • Een nieuwe soort PokeBall.
    • Een Department Store. (Enkel Kalos, de Hoenn remakes heeft er namelijk wel één.)
  • Dit is de eerste generatie met games voor smartphones. Zoals "Pokémon TCG Online" en "Camp Pokémon".
Generatie Navigatie
I
II
III
IV
V
VI
VII

Around Wikia's network

Random Wiki