Wikia

Lana
(スイレン Suiren)
Sun Moon Lana
Algemene Informatie
Geslacht: Vrouw
Woonplaats: Konikoni City
Regio: Alola
Familie: Harper en Sarah (Tweeling Zusjes)
Vader zonder naam
Klasse: Trial Captain
Gespecialiseerd Type: Water
Eerste Verschijning: Pokémon Sun en Moon (games)
Alola! Nieuwe Avonturen! (anime)
Stem Acteur: Hitomi Kikuchi
{Japans)
Rosie Reyes
(Engels)
Zoë Rijk
(Nederlands)

Lana (Japans: スイレン Suiren) is de Trial Captain van Brooklet Hill op Akala Island in de Alola regio en is gespecialiseerd in Water type Pokémon. Lana zet zich altijd voor de volle 100% in voor haar familie en ze is een zorgzame oudere zus bij wie haar zusjes altijd terechtkunnen.

UiterlijkEdit

Lana is een jong meisje met blauw haar en heeft blauwe ogen, waarbij de sclera niet getekend is, in haar haar draagt ze een goudkleurige hoofdband. Lana draagt een wit shirt zonder mouwen met een donker blauw ondershirt met daarboven een licht blauwe cape. Lana draagt een licht blauwe broek met een golf patroon aan de onderkant, aan de bovenkant zit een geel kleurig touw waaraan Lana haar gouden badge in de vorm van een klaver hangt, waarvan één vakje blauw gekleurd is dat correspondeert met het type waarin ze gespecialiseerd is. Lana draagt ook blauwe slippers en heeft meestal haar vishengel bij zich.

In de GamesEdit

De speler ontmoet Lana voor het eerst in Brooklet Hill waar haar trial zich afspeelt en is de eerste van de drie trails die de speler moet afleggen op Akala Island. Tijdens haar trail vraagt Lana van de speler of hij wil kijken welke Pokémon zich rond het opspattende water in de meren van Brooklet Hill bevinden. In het laatste meer dat de speler onderzoekt bevind de Totem Pokémon zich, de school vorm van Wishiwashi. Nadat de speler de Totem Pokémon heeft verslagen krijgt hij van Lana het Waterium Z-Crystal. De speler ontmoet Lana later ook weer tijdens Mallow's trail, wanneer ze wat ingrediënten aan Mallow geeft waarmee ze Totem Lurantis kunnen oproepen.

Nadat de speler Island Kahuna Olivia heeft verslagen, kan de speler een bezoekje brengen aan Lana's tweelingzusjes Harper en Sarah in hun huis in Konikoni City. Harper en Sarah dagen de speler dan uit voor een Dubbelgevecht. Nadat de speler Harper en Sarah heeft verslagen komt Lana de kamer inlopen. Lana's zusjes vragen vervolgens aan haar of ze met de speler wil vechten om te kijken wie er sterker is, waarop Lana voorstelt om het gevecht op Brooklet Hill te houden. Tijdens het gevecht met de speler op Brooklet Hill kan Lana gebruikt maken van haar Z-ring in combinatie met de Waterium Z van haar Araquanid.

PokémonEdit

GevechtEdit

Chinchou XY
Chinchou
 Water Elektrisch 
Shellder XY
Shellder
 Water 
Araquanid SM
Araquanid
 Water Insect 
[[File:{{{P4}}}_BW.gif|link={{{P4}}}]]
[[|{{{P4}}}]]
 [[{{{T1P4}}} type|{{{T1P4}}}]] 
[[File:{{{P5}}}_BW.gif|link={{{P5}}}]]
[[|{{{P5}}}]]
 [[{{{T1P5}}} type|{{{T1P5}}}]] 
[[File:{{{P6}}}_BW.gif|link={{{P6}}}]]
[[|{{{P6}}}]]
 [[{{{T1P6}}} type|{{{T1P6}}}]] 
Lv. 26 Lv. 26 Lv. 27 Lv. ? - Lv. ? - Lv. ? -
Gaven: Volt Absorb Gaven: Skill Link Gaven: Water Bubble Gaven: Onbekend Gaven: Onbekend Gaven: Onbekend
Item: Geen Item: Geen Item: Waterium Z Item: ? Item: ? Item: ?
Bubble Beam Water Gun Bug Bite - - -
Thunder Wave Supersonic Bite - - -
Electro Ball Icicle Spear Bubble Beam - - -
- - - - - -

ArtworkEdit

SpritesEdit

VS Model uit Sun & Moon
VSLana
Overworld Model Lana uit Sun & Moon
Lana SM OD

In de AnimeEdit

Lana Concentratie

Lana in de Pokémon Anime

Hoofdartikel: Lana (anime)

Lana is voor het eerst te zien in de aflevering Alola! Nieuwe Avonturen! en is een leerling op de Pokémon School op Melemele Island. Lana heeft ook een passie voor vissen.