Wikia

Shauna
(サナ Sana)
Shauna Pokémon Anime
Algemene Informatie
Geslacht: Vrouw
Woonplaats: Vaniville Town
Regio: Kalos
Klasse: Pokémon Trainer

Pokémon-Artiest

Vrienden: Trevor
Tierno
Ash Ketchum
Serena
Bonnie
Clemont
Eerste Verschijning: Een zomer vol ontdekkingen!
Stem Acteur: Yurie Kobori
(Japans)
Jo Armeniox
(Engels)
Vivian van Huiden
(Nederlands)

Shauna (Japans: サナ Sana) is een Pokémon trainer uit de Kalos regio. Haar droom is om één van de beste Pokémon-Artiest ooit te worden. Shauna is voor het eerst te zien in de Pokémon Anime in de aflevering Een zomer vol ontdekkingen!

UiterlijkEdit

Shauna is niet zo heel lang en heeft een donkere huidkleur. Shauna heeft lang donker bruin haar, ze draagt dit haar in vier vlechten. Shauna heeft ook donker groene ogen. Shauna draagt een donker roze shirt waarop drie zwarten strikken zijn vast genaaid, denim shorts en om haar polsen draagt ze een bijpassend donker roze zweetband met een zwarte frilly bobble. Shauna draag ook nog een witte handtas, met hetzelfde design als haar shirt de tas bevat een roze kap met een grote zwarte strik. Shauna draag ook nog een paar donker roze ballet-achtige schoenen met een kleine hak.

BiografieEdit

Shauna anime

Shauna in de Anime

Shauna kwam in de Anime voor het eerst voor in de aflevering: Een zomer vol ontdekkingen!, hierin is ze te zien samen met Tierno, Trevor, en haar Bulbasaur. Ze is een Pokémon Trainer en houdt er van om PokéVision filmpjes te maken. Shauna en haar vrienden werden fans van Serena nadat ze Serena's PokéVision filmpje gezien hadden, die Serena gemaakt had in de aflevering: Een Pokévideo voor de toekomst!. Shauna droomt ervan om een fantastische Pokémon-Artiest te worden en daardoor Queen van Kalos te kunnen worden net zoals Aria. Ze verteld Serena over de Pokémon Shows, waardoor zij ook een Pokémon-Artiest wou worden. Tijdens het zomerkamp strijd het team van Shauna, Team Squirtle, tegen het team van Ash, Team Froakie. Alhoewel Team Squirtle in het begin van het zomerkamp aan de winnende hand was, wist Team Froakie terug te komen. Tijdens een drie tegen drie gevecht in Vechten voor een plaats in de eregalerij!, blijkt Team Froakie te sterk te zijn voor Team Squirtle, waardoor Team Froakie de winnaar wordt van het zomerkamp.

In Dromen over een leven als Artiest! ontmoet Shauna Ash en zijn vrienden opnieuw in Lagoon Town. Shauna vertelde de groep dat Aria meedoet aan een Pokémon Show in de stad. Ash en zijn vrienden gingen daarna met Shauna naar de Demonstratie. Shauna liet haar Bulbasaur ook naar de voorstelling kijken, omdat hij hier nog veel van kon leren. Later vertelt Shauna aan Serena dat ze zich aangemeld heeft voor een Pokémon Show in Coumarine City. Daarna vertrekt Shauna om voor de wedstrijd te kunnen trainen en belooft Serena dat ze contact houden.
Shauna XY060 showcase

Shauna in de Anime tijdens haar eerst Pokémon Demonstratie

In Een Pokémon Show Debuut! doet Shauna samen met Serena mee in de Debutanten Klasse van de Pokémon Show in Coumarine City. In de eerste ronde van de Demonstratie moest Shauna het samen met haar Bulbasaur opnemen tegen Jessie en Armelle. Shauna kreeg uiteindelijk de meeste stemmen van het publiek en kwam daardoor in de tweede ronde van de wedstrijd, waarin ze samen met Bulbasaur en Flabébé optrad. Na deze ronde werd Shauna uitgeroepen tot winnaar van de Show.

PokémonEdit

Pokémon Informatie
Shauna's Ivysaur
Bulbasaur is Shauna's Starter-Pokémon die ze gekregen heeft van Professor Sycamore. Alhoewel Bulbasaur vriendelijk is naar zijn trainer is hoe koel naar andere mensen. Zijn Energy Ball is sterk genoeg om Serena's Fennekin's Flamethrower te stoppen. Bulbasaur wordt ook gebruikt in een Triple Battle tegen Ash's Pikachu, Serena's Fennekin, en Clemont's Chespin, waarin hij van Pikachu verliest. Bulbasaur wint ook samen met Shauna de Coumarine City Pokémon Demonstratie. In XY089 blijkt Bulbasaur in Ivysaur geëvolueerd te zijn.
Bulbasaur → Ivysaur
Pokémon Informatie
Shauna Flabébé
Shauna gebruikt haar Flabébé in de tweede rond van de Coumarine City Pokémon Demonstratie, dankzij haar en Bulbasaur wint Shauna de wedstrijd.
Flabébé's aanval is: Fairy Wind.
Flabébé
Pokémon Informatie
Shauna PokéVision Pokémon
Dankzij het PokémonVision Filmmenu weten we dat Shauna ook nog een Swirlix en een Gothita heeft.
PokéVision Pokémon

ResultatenEdit