Wikia

Sophocles
(マーマネ Māmane)
Sun Moon Sophocles
Algemene Informatie
Geslacht: Man
Regio: Alola
Familie: Molayne (Neef)
Klasse: Trial Captain
Gespecialiseerd Type: Elektrisch
Eerste Verschijning: Pokémon Sun en Moon (games)
Alola! Nieuwe Avonturen! (anime)
Stem Acteur: Fumiko Takekuma
(Japans)
Alyson Leigh Rosenfeld
(Engels)
Florus van Rooijen
(Nederlands)

Sophocles (Japans: マーマネ Māmane) is de Trial Captain van Mount Hokulani op Ula'ula Island in de Alola regio en is gespecialiseerd in Elektrisch type Pokémon. Sophocles wordt door Molayne ook wel Soffy genoemd.

UiterlijkEdit

Sophocles is een vrij dikke jongen met oranje haar en groene ogen. Sophocles draagt een wit t-shirt, waarop een oranje Game Boy Color staat, daarboven draagt Sophocles een sjaal in de vorm van een staart van een Pikachu. Sophocles draagt een donker bruine broek met een gele binnenkant en draagt groene schoenen met blauwe solen en een bliksemschicht op de zijkant van zijn schoenen. Aan de linkerkant van zijn lichaam draagt Sophocles een sleutelhanger waar onder andere een Electrode sleutelhanger aanhangt. Op zijn riem draagt Sophocles een gouden badge in de vorm van een klaver, waarvan één vakje geel gekleurd is dat correspondeert met het type waarin hij gespecialiseerd is.

In de GamesEdit

Sophocles is een vaardig techneut en heeft al diverse machines uitgevonden en doet dit soms ook samen met zijn goede vriend en neef Molayne. Alhoewel een Trial Captain normaal gesproken gekozen wordt door de Island Kahuna is Sophocles gekozen tot Trial Captain door zijn neef Molayne de vorige Trial Captain.

De speler ontmoet Sophocles voor het eerst in zijn kamer in het Hokulani Observatory op Ula'ula Island, waar hij aan de speler vertelt dat hij bezig is met het maken van een machine genaamd de "Ping Totem Pokémon 2.0". De uitvinding van Sophocles zendt geluidsgolven uit waarmee de Totem Pokémon naar het observatorium gelokt moet worden. Sophocles vertelt dan dat de trial van de speler het testen van zijn nieuwe machine zal zijn. Sophocles activeert de machine waardoor er een stop doorslaat en het licht uitvalt. De machine valt echter niet uit en de geluidstesten gaan gewoon door. Nadat de speler een aantal wilde Pokémon heeft verslagen, verschijnt de Totem Pokémon Vikavolt. Nadat Totem Vikavolt verslagen is, gaat het licht weer aan en geeft Sophocles als beloning het Electrium Z-Crystal aan de speler. Later wanneer de speler de Pokémon Champion van Alola is, daagt Sophocles de speler uit voor een gevecht om zijn titel.

De speler kan Sophocles ook ontmoeten in Festival Plaza waar hij de eigenaar van is. Sophocles legt de speler daar uit wat Festival Plaza is en geeft hem een beloning wanneer het level van Festival Plaza omhoog gaat.

PokémonEdit

TitelverdedigingEdit

Togedemaru SM
Togedemaru
 Elektrisch Staal 
Magnezone XY
Magnezone
 Elektrisch Staal 
Electivire XY
Electivire
 Elektrisch 
Vikavolt SM
Vikavolt
 Insect Elektrisch 
Alolan Golem SM
Golem
 Steen Elektrisch 
[[File:{{{P6}}}_BW.gif|link={{{P6}}}]]
[[|{{{P6}}}]]
 [[{{{T1P6}}} type|{{{T1P6}}}]] 
Lv. 61 Lv. 61 - Lv. 61 Lv. 61 - Lv. 61 Lv. ? -
Gaven: Iron Barbs Gaven: Onbekend Gaven: Motor Drive Gaven: Levitate Gaven: Sturdy Gaven: Onbekend
Item: Geen Item: Geen Item: Geen Item: Geen Item: Geen Item: ?
Electric Terrain Flash Cannon Thunder Punch Bug Buzz Stone Edge -
Zing Zap Discharge Giga Impact Thunderbolt Steamroller -
Spiky Shield Tri Attack Fire Punch Air Slash Thunder Punch -
Fell Stinger Reflect Quick Attack Guillotine Heavy Slam -

ArtworkEdit

SpritesEdit

VS Model uit Sun & Moon
VSSophocles
Overworld Model Sophocles uit Sun & Moon
Sophocles SM OD

In de AnimeEdit

Sophocles Concentratie

Sophocles in de Pokémon Anime.

Hoofdartikel: Sophocles (anime)

Sophocles is voor het eerst te zien in de aflevering Alola! Nieuwe Avonturen! en is een leerling op de Pokémon School op Melemele Island.