Wikia

In Pokémon HeartGold en SoulSilver zijn er weer drie rods (hengels) waarmee je op Pokémon kunt vissen. Welke Pokémon je vangt, hangt af van welke hengel je gebruikt, waar je dat doet en soms (maar meestal niet) van hoe laat het is.

GebruikEdit

Vissen doe je door naast en met je gezicht naar een wateroppervlak te staan en de hengel te gebruiken. (Dit geldt voor de meeste wateroppervlakken, maar bijvoorbeeld niet voor de fontein in Celadon City.)

Wacht nu tot er een rood uitroepteken verschijnt en druk dan snel op de A-knop. Verder verloopt alles net zo als bij Pokémon die je bijvoorbeeld in hoog gras tegenkomt: er begint een gevecht en je kunt de Pokémon verslaan of vangen of juist wegrennen.

Het kan ook gebeuren dat er geen Pokémon willen bijten. Er komt dan na ongeveer vijf seconden "Not even a nibble" te staan. Je kunt het dan opnieuw proberen, maar let erop dat er enkele wateroppervlakken zijn waar je nooit iets zult vinden, zoals bijvoorbeeld de vijver naast de gym in Celadon City.

PokédexEdit

In sommige andere spellen geeft een blauw kleur op de kaart in je Pokédex (HeartGold en SoulSilver) aan dat je een hengel moet gebruiken, maar in HeartGold en SoulSilver lichten de locaties geel op, net zoals voor Pokémon in bijvoorbeeld hoog gras.

Old RodEdit

De Old Rod (oude hengel) krijg je van een visser (man in het rood) in het Pokémon Center aan de zuidkant van Route 32. Hij legt ook uit hoe je hem moet gebruiken.

Met de Old Rod heb je een grote kans om Magikarp te vinden, maar er zijn uitzonderingen. De Pokémon die je hiermee vangt, hebben altijd niveau 10.

Good RodEdit

De Good Rod (goede hengel) krijg je van een visser in een huisje met een groen dak ten noorden van het Pokémon Center in Olivine City.

Met de Good Rod heb je nog steeds een behoorlijke kans om Magikarp te vinden, maar ook wel andere Pokémon. De Pokémon hebben altijd niveau 20.

Super RodEdit

De Super Rod (superhengel) krijg je pas in Kanto, van een visser in een huisje met een rood dak op Route 12.

De meeste waardevolle Pokémon kun je ook wel met de andere hengels vinden, maar met de Super Rod heb je vaak wel een veel betere kans. De Pokémon die je met deze hengel vindt, hebben altijd niveau 40.

Around Wikia's network

Random Wiki