Wikia

De Slapende Reus Wakker Maken! (カビゴンを起こせ!パルファム宮殿でバトルです!!)
XY018
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Prinses Allie, Heer Shabboneau
Uitgezonden: JapanFlag 27 februari 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Giovanni (fantasie)
UnitedStatesFlag 17 mei 2014
DutchFlag 21 juni 2014
Intromuziek: V (ボルト) Bij Karakters: Meisje, Jongetje, Vrouw, Bulter van Heer Shabboneau
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: X海峡Y景色
Badge(s): Bug Badge Locatie: Kalos Route 6, Parfum Palace, Camphrier Town
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Prinses Allie's Furfrou (Matron Kapsel), Scrafty, Smeargle, Zigzagoon, Doduo, Snorlax
Pokémon de Serie: XY
De Slapende Reus Wakker Maken! (Japans: カビゴンを起こせ!パルファム宮殿でバトルです!! Wordt Wakker Snorlax! Gevecht in het Parfum Paleis!!)(Engels: Awakening the Sleeping Giant!) is de 18de aflevering van de XY Serie en is de 18de aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PotEdit

Terwijl Ash en zijn vrienden op weg zijn naar Cyllage City komen ze aan in Camphrier Town. In Camphrier Town hebben ze last van het gesnurk van een Snorlax, de enige manier om dit probleem op te lossen is door Heer Shabboneau op de Poké Flute te laten spelen. Alleen Heer Shabboneau weigert om dat dit jaar te doen. Daarom besluiten Ash en zijn vrienden om langs te gaan bij Heer Shabboneau om te vragen of hij op de Poké Flute wil spelen. Heer Shabboneau vertelt dat hij best wel op de Poké Flute wil speen, maar dat hij de Poké Flute niet meer in bezit heeft. Prinses Allie heeft de Poké Flute nu in bezit en ze is niet van plan deze terug te geven. Ash en zijn vrienden besluiten toch om bij Prinses Allie langs te gaan. Zouden ze de Poké Flute van Prinses Allie terugkrijgen?

SamenvattingEdit

XY018-Samenvatting Foto-1

Ash is niet van plan om Pikachu aan Prinses Allie te geven.

Ash en zijn vrienden komen aan in Camphrier Town, alleen wanneer ze door de stad lopen horen ze een vreselijk hard geluid. Wanneer het harde geluid is gestopt, vraagt Clemont aan een dorpeling waar het geluid vandaan komt, de dorpeling vraagt of de groep haar wil volgen. De dorpeling leidt de groep naar het dorpsplein waar een Snorlax ligt te slapen en vertelt dat het harde geluid het gesnurk van Snorlax was. De dorpeling vertelt dat Snorlax één keer per jaar naar het drop toe komt om de wortels van de geoogste gewassen op te eten. Terwijl Snorlax de wortels opeet ploegt hij ook het land waardoor de dorpelingen dat zelf niet meer hoeven te doen. Nadat Snorlax het land heeft omgeploegd valt hij inslaap in het dorp, daarna wordt er een festival voor Snorlax gehouden, tijdens dit festival speelt Heer Shabboneau op de Poké Flute, waardoor Snorlax wakker wordt en weer uit het drop vertrekt. Maar dit jaar is het festival nog niet geweest, omdat Heer Shabboneau weigert om op de Poké Flute te spelen, waardoor Snorlax in het dorp overlast veroorzaakt.

Snorlax begint ineens weer heel hard te snurken, waardoor Clemont op het idee komt om één van zijn uitvindingen te gebruiken. Het is een wekker dat een immens kabaal kan maken, Clemont gebruikt deze wekker om Bonnie in de ochtend wakker te maken. Alhoewel de wekker een hoop herrie maakt, lukt het niet om Snorlax wakker te maken, uiteindelijk raakt de wekker overbelast en ontploft hij. Ash maakt zich zorgen om Snorlax, omdat de dorpelingen hem beginnen te haten. De dorpeling vertelt dat verschillende dorpelingen naar het kasteel van Heer Shabboneau zijn geweest, maar hij heeft steeds geweigerd om de Poké Flute te spelen. Ash besluit om zelf naar het kasteel van Heer Shabboneau te gaan. Later bij het kasteel worden Ash en zijn vrienden naar binnen begeleid door de butler van Heer Shabboneau. Heer Shabboneau bedenkt allerlei smoesjes waarom hij niet op de Poké FLute kan spelen. Uiteindelijk vertelt Heer Shabboneau de waarheid, op verzoek van zijn butler, Heer Shabboneau vertelt dat Prinses Allie van het Parfum Palace de fluit heeft meegenomen. Ash en zijn vrienden besluiten om Heer Shabboneau te helpen en de Poké Flute terug te krijgen uit het Parfum Palace. Team Rocket hoort het gesprek tussen Heer Shabboneau en de groep en ze besluiten om de Poké Flute te stelen waardoor ze een Snorlax leger voor de baas kunnen creëren.

Later zijn Ash en zijn vrienden verbaast over de schoonheid van het Parfum Palace, terwijl ze naar het paleis kijken worden ze gezien door een Furfrou. Daarna komt Prinses Allie eraan lopen de trainer van Furfrou. Ash vraagt aan haar of ze de Poké Flute wil teruggeven, ze weigert dit. Daarna eist prinses Allie Pikachu op, Ash pakt zijn Pikachu gelijk terug en zegt dat prinses Allie hem niet mag hebben. Prinses Allie biedt Ash daarna goud en juwelen aan in ruil voor Pikachu. Ash weigert dit aanbod ook. Daarna daagt prinses Allie Ash uit voor een Pokémon Gevecht wie wint krijgt zowel de Poké Flute als Pikachu. Pikachu wil de verwaande prinses verslaan in een Pokémon Gevecht, daarom stem Ash uiteindelijk met tegenzin in.

XY018-Samenvatting Foto-2

Clemont blijft achter in het Parfum Palace.

Pikachu begint het gevecht met zijn Quick Attack, maar wanneer Pikachu deze aanval wil doen schopt Furfrou Pikachu in zijn buik. Daarna wil Furfrou Pikachu van achter aanvallen, daarom gebruikt Pikachu snel zijn Iron Tail, maar Furfrou houdt Iron Tail tegen met zijn Bite. Daarna wil Prinses Allie dat Furfrou met Charge Beam Pikachu de genadeklap geeft, maar Pikachu gebruikt Electro Ball als tegenaanval, waardoor allebei hun aanvallen hun doel missen. Daarna doet Pikachu zijn Thunderbolt deze aanval raakt Furfrou, hierdoor raakt het kapsel van Furfrou in de war en beëindigd Prinses Allie het gevecht. Daarna roept Clemont Ash uit als winnaar van het Pokémon Gevecht. Daarna vaagt Ash aan Prinses Allie of hij de Poké Flute terug kan krijgen, maar zij weigert Ash de Poké Flute te geven, omdat ze had gezegd dat Ash bij winst de Poké Flute kreeg en niet dat hij de Poké Flute kreeg als zij het opgaf. Clemont loopt daarop heel boos op de prinses af en vertelt dat haar egoïsme niet wordt geaccepteerd in de echte wereld. Daarna wil prinses Allie de Poké Flute teruggeven op voorwaarde dat Clemont bij haar in het Parfum Palace blijft. Dan beginnen Serena en Bonnie met elkaar te fluisteren, daarna vertelt Bonnie dat prinses Allie Clemont mag hebben. Daarna krijgen Ash, Serena en Bonnie de Poké Flute van prinses Allie. Bonnie en Serena vertellen voordat ze vertrekken aan Clemont dat ze hem zullen bevrijden uit het Parfum Palace zodra het festival afgelopen is. Clemont roept zijn vrienden nog na, maar ze vertrekken als nog uit het Parfum Palace.

Daarna keren Ash en zijn vrienden terug in Camphrier Town, waar iedereen al klaar staat voor het begin van het festival. Wanneer Heer Shabboneau op de Poké Flute wil gaan spelen, steelt Team Rocket de Poké Flute. Heer Shabboneau waarschuwt Team Rocket dat hij de enige is die de Poké Flute kan bespelen. Jessie negeert de waarschuwing van Heer Shabboneau en begint op de Poké Flute te spelen, dit klinkt zo vals dat Snorlax chagrijnig wakker wordt. Jessie denkt dat Snorlax haar nu zal gehoorzamen, maar wanneer ze verder gaat spelen gebruikt Snorlax Hyper Beam waardoor Team Rocket ervandoor schiet. Ash vangt de Poké Flute op die Jessie uit haar handen liet vallen en geeft hem terug aan Heer Shabboneau. Heer Shabboneau begint dan op de Poké Flute te spelen, hierdoor kalmeert Snorlax en eet hij een grote bak met Pecha Bessen op die de dorpelingen voor hem klaar hadden gezet. Aan het einde van de dag vertrekt Snorlax weer uit Camphrier Town. Ash, Serena en Bonnie denken dat hun avontuur in Camphrier Town voorbij is, maar dan komt Serena er ineens achter dat ze Clemont zijn vergeten. Opdat moment loopt Clemont in zijn ondergoed op Ash, Serena en Bonnie af. Clemont legt uit dat hij een robot dubbelganger had gemaakt, waardoor hij kon ontsnappen uit het Parfum Palace. Daarna kijkt de groep naar het vuurwerk boven het Parfum Palace.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onderweg naar Cyllage City en het volgende Gym gevecht van Ash, stoppen onze helden in het historische Camphrier Town. Ze stuiten op een groot probleem: een Snorlax is diep in slaap, middenin de stad, en snurkt zo hard dat het geluid bijna niet te verdragen is. Een vrouw uit de stad legt uit dat elk jaar, na de oogst, Snorlax de wortels van de gewassen uit de grond komt trekken. Dit is goed voor beide partijen: Snorlax eet zich vol met sappige wortels, en de mensen uit de stad krijgen zo een omgeploegd veld. Na afloop houden ze een Oogstfestival om Snorlax voor zijn hulp te bedanken en dan speelt de heer van Kasteel Shabonneau op de Poké Fluit, de enige manier om Snorlax mee te wekken na een zware maaltijd. Maar dit jaar wil hij niet komen en niemand weet waarom. Ash en zijn vrienden gaan naar het kasteel om heer Shabonneau om hulp te vragen.

Uiteindelijk geeft hij toe dat Prinses Allie van het nabijgelegen Parfum Paleis, zijn Poké Fluit heeft meegenomen en niet terug wil geven. Onze helden gaan naar het paleis en proberen de fluit terug te krijgen, maar de prinses weigert, tenminste, totdat ze Pikachu ziet. Ze daagt Ash uit tot een gevecht tegen haar en haar Furfrou, en sluit een deal: als zij verliest, zal ze de Poké Fluit teruggeven, maar als ze wint, mag zij Pikachu hebben! Ash en de anderen vinden het een vreselijk voorstel, maar Prinses Allie staat erop dat dit de enige manier is om de fluit terug te krijgen. Pikachu is er wel voor in en dus begint het gevecht. Volgens de regels moet het gevecht doorgaan totdat een van beide Pokémon is uitgeschakeld, zoals gewoonlijk, maar de Bliksemstraal van Pikachu brengt het zorgvuldig gekapte haar van Furfrou zodanig in de war, dat Allie onmiddellijk ingrijpt en Furfrou naar de kapper stuurt. Clemont verklaart Ash als winnaar, maar Allie weigert nog steeds om de fluit op te geven. Dit maakt Clemont razend en hij houdt een speech waarin hij de prinses de waarheid vertelt. Helaas heeft het een averechts effect, want Allie besluit dat onze helden de fluit mogen hebben als zij Clemont mag hebben!

Ash, Serena, en Bonnie overtuigen Clemont in het geheim dat ze voor hem terug zullen komen en gaan terug naar Camphrier Town met de fluit. Heer Shabonneau wil net met zijn optreden beginnen als opening van het Oogstfestival, als de fluit plotseling uit zijn handen gegrist wordt door Team Rocket! Jessie, James en Meowth denken dat ze de fluit kunnen gebruiken om de macht over Snorlax te krijgen. Wat er echter gebeurt is dat wanneer Jessie erop probeert te spelen, er een afschuwelijk piepend geluid uit komt, en Snorlax wakker wordt met een zeer slecht humeur en direct Team Rocket de lucht in schiet.De Poké Fluit belandt in de handen van Heer Shabonneau en zijn meesterlijk spel kalmeert direct de enorme Pokémon. Het Oogstfestival is een enorm succes, Snorlax is wakker en blij en gaat weer naar huis, en onze helden nemen afscheid, als ze plotseling tot de ontdekking komen dat ze Clemont helemaal vergeten zijn! Maar dankzij de wetenschap heeft Clemont zich weten te bevrijden uit de greep van de prinses en wordt hun reis vervolgd!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY018

Pokémon Quiz

WTP XY018

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

AanvallenEdit

TriviaEdit

Title Card XY Clemont

Deze aflevering concentreert zich op Clemont

FoutenEdit

  • In Meowth's baas fantasie zijn de handschoenen van de ridder grijs in plaats van zwart.
  • Als het dorpje Snorlax uitzwaait is Bonnie's haar clip geel in plaats van goudkleurig.

GalerijEdit