Wikia

De Aurastorm! (メガルカリオ対メガルカリオ!波導の嵐!!)
XY032
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 12 juni 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Zuster Joy, Korrina
UnitedStatesFlag 23 augustus 2014
DutchFlag 2 november 2014
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Gurkinn, McGinty
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ピースマイル!
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Locatie: Geosenge Town, Kalos Route 11
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Jessie's Wobbuffet, Korrina's Lucario, Team Rocket's Meowth, Gurkinn's Lucario, Zuster Joy's Wigglytuff, Diantha's Gardevoir (flashback)
Gurkinn stuurt Korrina vergezeld door Ash en zijn vrienden naar Pomace Mountain om door te trainen met de Mega Evolutie Trainer.
Pokémon de Serie: XY
De Aurastorm! (Japans: メガルカリオ対メガルカリオ!波導の嵐!! Mega Lucario VS Mega Lucario! De Aurastorm!!)(Engels: The Aura Storm!) is de 32ste aflevering van de XY Serie en is de 32ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Ash en zijn vrienden kijken naar Korrina's Lucario wanneer hij voor het eerst Mega Evolueert, wanneer Ash Lucario ziet daagt hij Korrina meteen uit voor een Pokémon gevecht, om de nieuwe krachten van Lucario te testen. Ash gebruikt tijdens het gevecht tegen Mega Lucario zijn Pikachu. Maar tijdens het gevecht wordt Lucario helemaal gek en luistert hij niet meer naar Korrina's commando's. Ash springt gelijk voor zijn Pikachu om hem te beschermen. Terwijl Lucario zijn Power-Up Punch op Ash en Pikachu wil gebruiken haalt Gurkinn zijn Lucario uit zijn Pokébal en oudt hij de losgeslagen Lucario van Korrina tegen. Zal het Korrina en Lucario lukken om de Mega Evolutie onder de knie te krijgen?

SamenvattingEdit

XY032-Samvatting Foto-1

Grukinn's Lucario houdt de Lucario van Korrina tegen.

Nadat ze de Lucarionite hebben bemachtigt is Korrina super blij dat Lucario eindelijk zijn Mega Evolutie is ondergaan. Wanneer Serena zich afvraagt hoe sterk Lucario is, pakt Clemont één van zijn uitvindingen, waarmee ze de kracht van een Pokémon kunnen opmeten. Daarna daagt Ash Korrina en Mega Lucario uit voor een Pokémon gevecht om de kracht van Lucario te testen. Ash gebruikt tijdens het gevecht tegen Mega Lucario zijn Pikachu. Lucario begint het gevecht met zijn Bone Rush, maar Pikachu slaat het bot uit Lucario's hand met zijn Iron Tail. Het bot van Lucario vliegt naar een berg toe met een grot explosie tot gevolg. Daarna gebruikt Pikachu zijn Quick Attack, maar deze aanval wordt tegengehouden door Lucario's Power-Up Punch. Terwijl Lucario Power-Up Punch gebruikt beginnen zijn ogen te gloeien en verliest hij de controle over zichzelf. Pikachu probeert voor Lucario te vluchten, maar Lucario blokkeert de ontsnappingsroutes. Daarna slaat Lucario Pikachu weg, zonder dat Korrina hiervoor een commando had gegeven. Pikachu gebruikt daarna zijn Electro Ball, maar Lucario ontwijkt deze aanval gemakkelijk, vervolgens gebruikt hij Power-Up Punch. Dan begint Lucario ineens te schreeuwen en pakt hij Pikachu bij zijn staart beet. Eerst laat Lucario Pikachu rondjes in de lucht draaien en daarna smijt hij Pikachu op de grond. Pikachu probeert op te staan, maar Lucario schopt Pikachu gelijk weg, Korrian schreeuwt gelijk naar Lucario dat hij moet stoppen. Ash rent naar zijn Pikachu toe om hem te beschermen, terwijl Lucario zichzelf klaar maakt voor de volgende aanval. Korria schreeuwt dat Lucario meteen moet ophouden, maar Lucario negeert haar nog steeds en maakt zich klaar voor een Power-Up Punch op Pikachu en Ash. Opdat moment haalt Gurkinn zijn Lucario uit zijn Pokébal en houdt hij de aanval van Korrina's Lucario tegen, waarop Korrina's Lucario instort en weer terug evolueert.

De groep gaat gelijk naar het Pokémon Center toe, wat later krijgt Ash zijn Pikachu al terug. Maar Lucario moet nog even blijven omdat hij helemaal is uitgeput. Ash vertelt aan Korrina dat ze uiteindelijk de Mega Evolutie van Lucario wel onder de knie krijgen. Gurkinn vindt echter dat het bij Lucario en Korrina zelfs voor de eerste keer heel slecht ging. Opdat moment komt McGinty het Pokémon Center binnenlopen en hij geeft een armband aan Korrina waarin de Lucarionite is verwerkt en hij geeft haar ook een nieuwe afdruk van de verbrande foto. Daarna gaan ze zitten en merken Ash en zijn vrienden op de Diantha's Gardevoir heel anders reageerde op zijn Mega Evolutie dan Lucario. Korrina vertelt dat dit de eerste keer is dat Lucario niet naar haar luisterde tijdens een gevecht. Gurkinn legt Korrina uit dat Lucario zijn Aura niet onder controle kan houden en daarom de controle over zichzelf verloor. Gurkinn zegt ook dat Korrina verplicht is om Mega Evolutie onder controle te krijgen als de Shalour City Gym Leider. Daarna is Lucario genezen en geeft Korrina Lucario de armband met de Lucarionite.

XY032-Samenvatting Foto-2

Gurkinn stuurt Korrina en Lucario naar Pomace Mountain.

Gurkinn neemt daarna Korrina mee naar buiten voor een Pokémon gevecht. Korrina is ervan overtuigt dat het deze keer beter gaat, maar Gurkinn denkt dat Korrina Mega Evolutie nog steeds niet begrijpt. Voordat het gevecht begint laten Gurkinn en Korrina hun Lucario Mega Evolueren, daarna begint het gevecht. Korrina's Lucario begint het gevecht met zijn Power-Up Punch, maar Gurkinn's Lucario houdt deze aanval tegen met behulp van zijn aura. Daarna gebruiken beide Lucario Bone Rush, maar Korrina's Lucario trapt Gurkinn's Lucario onderuit. Daarna gebruikt Gurkinn's Lucario zijn Aura Sphere, Korrina's Lucario probeert deze aanval tegen te houden met zijn Bone Rush, maar Aura Sphere blijkt te sterk te zijn. Wanneer Korrina's Lucario weer opstaat beginnen zijn ogen ineens weer te gloeien. Korrina wil dat Lucario Swords Dance gebruikt, maar Lucario negeert haar en gebruikt zijn Power-Up Punch, Gurkinn's Lucario ontwijkt deze aanval gemakkelijk. Daarna maakt Gurkinn's Lucario het gevecht af met zijn Aura Sphere.

Na het gevecht worden de Lucario weer normaal. Korrina is gefrustreerd omdat ze de Mega Evolutie van Lucario maar niet onder de knie kan krijgen. Gurkinn vertelt dat het aan Lucario's arrogantie ligt en Korrina's onvermogen om haar Pokémon te begrijpen en dat het gedrag van haar niet past bij dat van een Shalour Gym Leider. Gurkinn wil dat Korrina opnieuw een trainingsreis gaat maken ditmaal naar Pomace Mountain waar ze meer gaat leren over Mega Evolutie. Ash en zijn vrienden willen graag met Korrina en Lucario mee naar Pomace Mountain, Korrina vindt dit goed. Daarna vertrekken Korinna samen met Ash en zijn vrienden naar Pomace Mountain.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Terwijl onze helden vol verwondering toekijken, kan Lucario eindelijk Mega Evolueren. Ash daagt Mega Lucario uit tot een gevecht ter plekke, en Korrina accepteert dat vol spanning. Maar er lijkt iets mis te zijn met Lucario, hij verliest volledig de controle over zichzelf, negeert de commando’s van zijn trainer en barst in woede uit! Hij staat op het punt om een woeste aanval op een uitgeputte Pikachu los te laten, als Gurkinn zijn eigen Lucario op hem af stuurt om hem tegen te houden. In het Pokémon Center geeft Gurkinn uitdrukking aan zijn zorgen over Lucario’s gewelddadige reactie op de Mega Evolutie en daagt Korrina uit tot een gevecht tegen zijn eigen Mega Lucario. Korrina is vol vertrouwen maar al in het begin van het gevecht wordt Lucario weer bevangen door zijn gevechtswoede. Gurkinn beëindigt het gevecht snel en beveelt Korrina en Lucario om een van zijn vroegere leraren op te zoeken op Pomace Mountain voor een speciale training. Onze helden besluiten om haar op deze nieuwe reis te vergezellen.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY032

Pokémon Quiz

WTP XY032

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Korrina

Deze aflevering concentreert zich op Korrina

FoutenEdit

  • Bij de vraag 'Wie is deze Pokémon?' wordt in de Nederlandse dub het verkeerde antwoord gegeven. In plaats van Wigglytuff geeft de Nederlandse dub Lucario als antwoord, gek genoeg zeggen ze in de Vlaams versie (zelfde stemmen als Nederlandse versie) van deze aflevering wel Wigglytuff.

GalerijEdit