Wikia

Doordringen tot de Aura! (呼び合う心!波導のむこうへ!!)
XY033
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 19 juni 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Korrina
UnitedStatesFlag 30 augustus 2014
DutchFlag 8 november 2014
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Gurkinn (flashback)
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ピースマイル!
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Locatie: Kalos Route 11
Pokémon: Ash's Pikachu, Ash's Fletchling, Clemont's Dedenne, Korrina's Lucario, Team Rocket's Meowth, Jessie's Wobbuffet, Clemont's Chespin, Jessie's Pumpkaboo, Clemont's Bunnelby, James's Inkay, Noibat (Meerdere), Mega Ampharos (Fantasie), Riolu (Korrina's, flashback), Gurkinn's Lucario (flashback)
Pokémon de Serie: XY
Doordringen tot de Aura! (Japans: 呼び合う心!波導のむこうへ!! Harten Roepen Elkaar! Naar de andere Kant van de Aura!!)(Engels: Calling from Beyond the Aura!) is de 33ste aflevering van de XY Serie en is de 33ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Ash is samen met Korrina aan het trainen, zodat zij en Lucario elkaar beter leren begrijpen. Maar tijdens het gevecht valt Lucario weer uit zichzelf aan terwijl dit juist één van de problemen is. Daarna gaat de groep lunchen, ondertussen bedenkt Team Rocket een plan om Lucario, de Lucarionite en de Key Stone te stelen. Wanneer de groep in een grot aankomt laat Team Rocket een groep Noibat op hol slaan. Hierdoor wordt de groep gesplitst. Zal de groep elkaar terugvinden?

SamenvattingEdit

XY033-Samenvatting Foto-1

De groep wordt aangevallen door een groep Noibat.

Ash en Korrina zijn samen met Pikachu en Lucario aan het trainen. Pikachu valt Lucario aan met zijn Thunderbolt, maar Lucario weet deze aanval makkelijk te ontwijken. Lucario gebruikt daarna Bone Rush, maar Pikachu weet deze aanval weer te ontwijken. Daarna gebruikt Pikachu zijn Iron Tail, maar Lucario houdt deze aanval tegen met zijn Power-Up Punch, zonder dat Korrina hem hiervoor een commando had gegeven. Korrina is boos op Lucario dat hij weer zonder haar een aanval gebruikt. Daarna roept Bonnie Korrina en Ash omdat het tijd is voor de lunch. Tijdens de lunch zegt Ash dat Lucario en Korrina elkaar vast al heel lang kennen. Korrina bevestigt dit en vertelt dat ze elkaar al kennen sinds Lucario een Riolu was en dat ze altijd trainde met de Lucario van haar opa. Korrina vertelt dat ze tijdens haar training veel trainers heeft ontmoet, zelfs eentje met een Mega Ampharos. Team Rocket luister de groep af en ze besluiten om Lucario, de Lucarionite en de Key Stone te stelen voor de baas.

Wat later komen Ash en zijn vrienden bij een grot aan, wanneer ze de grot inlopen, achtervolgt Team Rocket hen. James vertelt dat de grot bewoont wordt door een groep Noibat, daarop besluit Jessie dat ze de Noibat van streek moeten maken, daarom laat James zijn Inkay Psybeam gebruiken op een Noibat. De Noibat ontwijkt de aanval van Inkay en gebruikt daarna Screech, de rest van de Noibat in de grot horen dit en beginnen ook Screech te gebruiken. Daarna vallen de Noibat Team Rocket aan. De Noibat vallen later ook de groep aan, doordat de groep voor de Noibat moet vluchten, worden ze gesplitst Korrina met Clemont en Pikachu en Ash met Serena, Bonnie en Lucario. Beide groepen gaan opzoek naar de andere groep alleen zonder succes, wanneer het donker wordt besluiten de groepen dat ze morgen verder gaan zoeken. Team Rocket is niet blij dat ze Lucario niet hebben kunnen stelen, maar ze hebben te minste wel de groep weten te splitsen.

Tijdens het avondeten wil Lucario niet eten omdat hij zich zorgen maakt om Korrina, maar Bonnie vertelt dat ze bij Clemont is en ondanks zijn onhandigheid kun je Clemont wel vertrouwen, Lucario maakt zich nu iets minder zorgen om Korrina. Ondertussen wil Pikachu niet eten omdat hij Ash mist, maar Clemont vertelt dat hij toch moet eten en dat ze morgen samen opzoek gaan naar Ash. Wat later die nacht ziet Clemont dat Korrina nog niet aan het slapen is. Korrina maakt zich zorgen om Lucario omdat ze nog nooit zo lang van elkaar gescheiden zijn geweest. Daarna vergelijkt Clemont de band van Korrina en Lucario met die van Ash en Pikachu. Lucario kan ondertussen ook niet slapen omdat hij zich zorgen maakt om Korrina, Bonnie vertelt hem dat alles goed is omdat ze bij Clemont is, maar Lucario maakt zich nog steeds zorgen. Ondertussen denkt Korrina aan de woorden die haar opa tegen haar zei, Clemont denkt dat Mega Lucario haar tijdens het gevecht niet kon horen en daarom de controle verloor. Korrina komt erachter dat haar opa gelijk had, ze begreep inderdaad de gevoelens van Mega Lucario niet. Ondertussen is Lucario aan het trainen maar hij stopt, wanneer hij denkt aan zijn gevecht tegen Pikachu.

XY033-Samenvatting Foto-2

Team Rocket is vrolijk omdat ze sterker zijn dan de ettertjes.

De volgende dag laat Ash zijn Fletchling zoeken naar de andere groep. Ondertussen maken Korrina, Clemont en Pikachu zich ook klaar om opzoek te gaan naar de andere groep, maar ze worden ineens aangevallen door Team Rocket, die Pikachu en de Key Stone willen stelen. Clemont haalt zijn Bunnelby uit zijn pokébal. Jessie en James halen Inkay en Pumpkaboo uit hun pokéballen en Meowth en Wobbuffet doen ook mee aan het gevecht, alleen hebben de Pokémon van Team Rocket een aanvalsversterkende machine om. Inkay gebruikt zijn Psybeam op Bunnelby en later gebruikt Pumpkaboo zijn Dark Pulse op Bunnelby, hierdoor loopt Bunnelby heel veel schade op. Daarna geeft Inkay Bunnelby de genadeklap met zijn Tackle. Daarna haalt Clemont zijn Chespin uit zijn pokébal. Chespin gebruikt zijn Tackle op Inkay, maar Inkay weet deze aanval te ontwijken, waarop Meowth zijn Fury Swipes gebruikt en daarna gebruikt Pumpkaboo zijn Shadow Ball, waardoor Chepsin heel veel schade oploopt. Daarna laat Korrina Pikachu Thunderbolt gebruiken, maar Wobbuffet kaatst deze aanval terug met zijn Mirror Coat. Daarna gebruikt Chespin zijn Pin Missile, maar Wobbuffet kaatst deze aanval ook terug. Pikachu gebruikt zijn Quick Attack op Inkay, maar Inkay ontwijkt deze aanval. Daarna gebruikt Pikachu Iron Tail op Pumpkaboo, maar Pumpkaboo ontwijkt deze aanval en raakt Pikachu daarna met zijn Shadow Ball.

Dan ziet Fletchling Pikachu en Chespin met Team Rocket vechten en vliegt hij terug naar Ash. Wanneer Ash en zijn vrienden Fletchling zien rennen ze gelijk achter hem aan. Ondertussen raakt Pumpkaboo Chespin en Pikachu met zijn Dark Pulse. Daarna wil Meowth zijn Fury Swipes op Korrina gebruiken om de Key Stone te stelen, maar Lucario houdt deze aanval tegen met zijn Bone Rush. Daarna komen Ash, Serena en Bonnie eraan lopen. Daarna laat Ash Pikachu zijn Electro Ball gebruiken, maar Wobbuffet kaatst deze aanval terug. Lucario wil dat Korrina hem laat Mega Evolueren, Korrina laat Lucario Mega Evolueren omdat dit de enige manier is waarop ze Team Rocket kunnen verslaan. Mega Lucario gebruikt Bone Rush op Inkay en Pumpkaboo, waardoor ze heel veel schade oplopen. Daarna krijgt Lucario weer die rode gloed in zijn ogen en valt hij Ash en zijn vrienden aan. Wanneer Mega Lucario Korrina wil aanvallen en haar Key Stone, ziet herinnert hij ineens alles wat er gebeurt is en wordt hij weer rustig en kan hij eindelijk Korrina's stem horen.

Nu Mega Lucario Korrina weer kan horen laat ze Mega Lucario Bone Rush gebruiken op Inkay en Pumpkaboo, waardoor Team Rocket er weer vandoor schieten. Korrina is heel blij dat Mega Lucario haar eindelijk kan horen, maar dan krijgt Mega Lucario weer een rode gloed in zijn ogen, maar hij is oververmoeid, waardoor hij weer terug evolueert. Ash en zijn vrienden denken dat het Korrina en Lucario na heel veel trainen wel gaat lukken, daarna legt Korrina haar hand op de poot van Lucario.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onderweg naar Pomace Mountain voor de speciale training van Korrina, gaan onze helden een bochtige grot in waar ze een zwerm prikkelbare Noibat tegenkomen die zijn opgeschrikt door Team Rocket tijdens een van hun plannetjes. In de verwarring die dan ontstaat, raken onze vrienden gescheiden van elkaar. Ash, Serena, Bonnie en Lucario eindigen bij de ene ingang van de grot, terwijl Clemont, Korrina en Pikachu bij de andere eindigen.

De boeven maken gebruik van de kans om de groep van Clemont aan te vallen en dankzij de Mega Evolutie apparaten die vastzitten aan de Pokémon van Team Rocket, zijn ze al snel aan de winnende hand.

Ondertussen heeft Lucario de aanwezigheid van Korrina gevoeld en dankzij hun band en de scouting kwaliteiten van de Fletchling van Ash, komen de twee groepen weer bij elkaar, maar zelfs Lucario kan niet op tegen de technologie van Team Rocket.

Als laatste redmiddel zet hij de Mega Evolutie in en al snel verliest hij weer de controle als de kracht van zijn aura de stem van Korrina naar de achtergrond dringt. Korrina houdt echter vol en Mega Lucario komt tot bezinnen, net lang genoeg om Team Rocket er vandoor te laten schieten, waarna hij uitgeput neervalt. Hun reis is nog maar net begonnen..

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY033

Pokémon Quiz

WTP XY033

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Korrina

Deze aflevering concentreert zich op Korrina

FoutenEdit

GalerijEdit