Wikia

De Grot met de Spiegels! (うつしみの洞窟!鏡の国のサトシとサトシ!?)
XY037
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Spiegel Ash, Spiegel Serena, Spiegel Clemont, Spiegel Bonnie, Spiegel James, Spiegel Jessie
Uitgezonden: JapanFlag 31 juli 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 27 september 2014
DutchFlag 25 april 2015
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Geen
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ピースマイル!
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Locatie: Reflection Cave, Spiegel Wereld, Kalos Route 11
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Ash's Froakie, Ash's Hawlucha, Jessie's Wobbuffet, Jessie's Pumpkaboo, James's Inkay, Spiegel Ash's Pikachu, Spiegel Ash's Hawlucha, Spiegel Clemont's Dedenne, Spiegel Ash's Froakie, Spiegel Serena's Fennekin, Spiegel Team Rocket's Meowth, Spiegel Jessie's Wobbuffet, Pidgey (Meerdere)
Pokémon de Serie: XY
De Grot met de Spiegels! (Japans: うつしみの洞窟!鏡の国のサトシとサトシ!? Reflectiegrot! Spiegelwereld Ash en Ash!?)(Engels: The Cave of Mirrors!) is de 37ste aflevering van de XY Serie en is de 37ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Wanneer Ash en zijn vrienden door de Reflection Cave lopen, wordt Pikachu gestolen door Ash's spiegelbeeld, Ash besluit om Pikachu achterna te gaan en springt door de spiegel heen. Wanneer Ash de grot uitloopt komt hij erachter dat hij in een andere wereld is, als snel ziet hij Serena, Clemont en Bonnie lopen, maar Ash komt er al snel achter dat dit niet zijn Serena, Clemont en Bonnie zijn. Kan Ash samen met Pikachu de weg terug naar huis vinden?

SamenvattingEdit

XY037-Samenvatting Foto-1

Ash ontmoet Spiegel Serena.

Tijdens hun reis reis naar Shalour City komen Ash en zijn vrienden aan bij de Reflection Cave. Serena vertelt dat ze deze grot de Reflection Cave noemen omdat de kristallen in deze grot op spiegels lijken. Terwijl Serena en Bonnie naar zichzelf in de kristallen aan het kijken zijn, loopt Ash ondertussen de andere kant op. Wanneer Ash door de grot heen rent, verschijnt er ineens een andere Ash in één van de kristallen. Wat later verdwaalt de groep in de grot, Ash rent er meteen vandoor om te kijken of hij een uitgang kan vinden, Serena, Clemont en Bonnie rennen achter hem aan, maar raken hem uiteindelijk kwijt. Wat later komt Ash weer bij een doodlopende gang uit. Ash roept de namen van zijn vrienden, die daarop zeggen dat Ash moet blijven waar hij nu is. Terwijl Serena, Clemont en Bonnie naar Ash toelopen kijkt Ash in één van de kristallen naar zichzelf, opeens pakt zijn spiegelbeeld Pikachu van zijn schouders, daarna springt Ash achter Pikachu aan het kristal in. Opdat moment komen Serena, Clemont en Bonnie eraan lopen en zien ze Ash in één van de kristallen verdwijnen.

Ash rent de grot uit en ziet al snel Serena die hem een huilebalk noemt. Dan ziet Ash Bonnie die haar broer beleefd roept. Dan komt Clemont eraan rennen. Ash is verbaast dat Clemont ineens zo snel kan rennen, maar Clemont vertelt hem dat hij altijd al zo snel heeft kunnen rennen. Daarna vraagt Serena aan Ash waar zijn Pikachu is gebleven, Ash vertelt hen dat zijn spiegelbeeld Pikachu heeft gestolen, Serena, Clemont en Bonnie vinden dit maar een raar verhaal. Dan merkt Serena op dat Ash zich vandaag anders gedraagt. Clemont vertelt daarop dat de Reflection Cave verschillende kristallen bevat, iedere kristal staat voor een andere wereld. Serena vindt Clemont's verhaal maar onzin, maar Clemont verzekert Serena dat dit niet hun huilebalk Ash is. Dan zegt Ash dat deze Serena, Clemont en Bonnie niet op zijn Serena, Clemont en Bonnie lijken. Serena raakt geïrriteerd en daagt Ash uit voor een Pokémon gevecht, als Ash wint gelooft Serena dat Ash uit een andere wereld komt.

Serena gebruikt haar Fennekin en Ash gebruikt zijn Froakie. Fennekin begint het gevecht met haar Flamethrower, maar Froakie houdt deze aanval tegen met zijn Water Pulse. Fennekin gebruikt daarna scratch, maar Froakie ontwijkt deze aanval met behulp van zijn Double Team. Daarna gebruikt Froakie Bubble en verslaat hij Fennekin. Serena gelooft nu dat Ash uit een andere wereld komt, omdat ze nog nooit van huilebalk Ash heeft verloren. Opeens verschijnt Spiegel Ash met de Pikachu van Ash. Spiegel Ash vertelt dat hij nadat hij een gevecht van Serena verloren had de Reflection Cave inging, daar raakte Spiegel Ash zijn Pikachu kwijt. Toen hij Ash met zijn Pikachu zag, dacht hij dat dit zijn Pikachu was, maar wat later kwam hij erachter dat deze Pikachu niet van hem was. Daarna biedt Spiegel Ash zijn excuses aan Ash aan.

Ondertussen vecht Spiegel Pikachu met Team Rocket, maar Jessie weet Spiegel Pikachu uiteindelijk te vangen. Meowth vraagt zich af of dit wel de goede Pikachu is, Jessie vertelt dat ze (Spiegel) Pikachu bij (Spiegel) Ash zagen en dat er van hem maar één kan bestaan. Ondertussen besluit Ash om Spiegel Ash te helpen bij het terugvinden van Spiegel Pikachu. Spiegel Serena en Spiegel Bonnie vragen zich af hoe ze Spiegel Pikachu gaan vinden. Ondertussen vragen Serena, Clemont en Bonnie zich af hoe ze Ash weer terug kunnen krijgen. Opdat moment pakt Clemont één van zijn uitvindingen, waarmee hij een portaal naar de andere wereld kan openen, maar de machine ontploft. Ondertussen gooit Spiegel Clemont een stok op de grond en dat kan waarnaar de stok wijst is de kant waar Spiegel Pikachu zich bevindt. Spiegel Bonnie complimenteert Spiegel Clemont omdat hij zo slim is, ondertussen is Bonnie boos op Clemont omdat zijn machine ontploft is. Daarna maken Serena, Clemont en Bonnie zich zorgen, omdat ze vang zijn dat ze Ash nooit meer zullen terugzien.

Wanneer Spiegel Ash en zijn vrienden samen met Ash opzoek zijn naar Spiegel Pikachu, worden ze gezien door Team Rocket. Team Rocket ziet nog een Pikachu en besluit deze ook te stelen. Spiegel Ash begint te huilen omdat hij zijn Pikachu misschien wel nooit meer zal terugzien, opdat moment wordt Ash's Pikachu gestolen door Team Rocket. Spiegel Serena is verbaast dat Team Rocket Pikachu heeft gestolen, omdat hun Team Rocket zichzelf de helden de gerechtigheid noemen. Daarna halen Jessie en James Inkay en Pumpkaboo uit hun Pokéballen. Waarop Spiegel Ash en Ash Spiegel Hawlucha en Hawlucha uit hun Pokéballen halen, die het gevecht beginnen met hun Karate Chop. Inkay wordt geraakt door Hawlucha, maar Pumpkaboo ontwijkt de aanval van Spiegel Hawlucha gemakkelijk en geeft Spiegel Hawlucha daarna een duw, waardoor hij op de grond valt. Daarna gebruikt Inkay Psybeam op Spiegel Hawlucha, maar Hawlucha probeert Spiegel Hawlucha te beschermen waardoor hij wordt verward en Ash Hawlucha weer in zijn Pokébal laat terugkeren.

XY037-Samenvatting Foto-2

Ash springt terug naar zijn eigen dimensie.

Daarna gebruikt Pumpkaboo Shadow Ball op Spiegel Hawlucha waardoor hij wordt uitgeschakeld. Spiegel Ash begint te huilen, maar Ash vertelt hem dat je niet moet opgeven voordat het voorbij is. Ondertussen steelt Spiegel Clemont de Pikachu van Team Rocket terug. Daarna laat Spiegel Serena Fennekin Hidden Power gebruiken op de kooien van de Pikachu, waardoor deze worden geopend. Daarna gebruiken Pikachu en Spiegel Pikachu Thunderbolt op Team Rocket waardoor ze er weer vandoor schieten. Daarna vragen de vrienden van Spiegel Ash of hij weer met hun op reis wil gaan, Spiegel Ash vindt dit goed en zegt dat hij dit allemaal aan Ash te danken heeft. Wanneer de zon ondergaat herinnert Spiegel Clemont zich ineens, dat mensen uit andere werelden niet meer naar hun eigen wereld kunnen terugkeren als de zon is ondergegaan.

Wat later komen ze aan bij de Reflection Cave, alleen weten ze niet hoe ze Ash weer naar ze eigen wereld kunnen krijgen. Spiegel Ash herinnert zich dat hij heel graag wou dat hij Spiegel Pikachu zou terugvinden en het portaal zich toen ineens opende. Spiegel Clemont zegt dat Ash moet denken aan hoe graag hij met zijn Serena, Clemont en Bonnie op reis wil en dat het portaal zich dan vanzelf zou openen. Opeens gaat het portaal open en ziet Ash Serena, Clemont en Bonnie staan. De Spiegel groep zegt dat de zon bijna ondergaat en dat ze dus moeten opschieten want anders kan Ash niet meer terug naar zijn eigen wereld. Ash en zijn vrienden denken aan hun reis en de portalen komen dichterbij elkaar, wanneer de portalen weer verder uit elkaar gaan, besluit Ash te springen. Ash struikelt, maar gelukkig weten Serena, Clemont en Bonnie hem net op tijd op te vangen, waardoor Ash weer veilig is zijn eigen wereld is aangekomen. Ash bedankt zijn vrienden en daarna nemen ze afscheid van Spiegel Ash en zijn vrienden.

Wanneer Ash en zijn vrienden de grot eindelijk uit zijn en naar een Pokémon Center toe gaan, vraagt Serena aan Ash of ze samen blijven reizen en Ash antwoord dat hij heel graag met haar, Clemont en Bonnie reist. Ondertussen loopt Team Rocket nog in de Spiegel Wereld rond, ineens zien ze Spiegel Team Rocket de helden der gerechtigheid.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onze helden onderzoeken de Spiegelgrot, die genoemd is naar zijn spiegelachtige wanden, als plotseling de weerkaatsing van Ash Pikachu door een van de spiegels trekt! Ash springt er achteraan en bevindt zich in een andere wereld, met een Clemont, Bonnie en Serena die erg anders zijn dan zoals hij ze kent. Nadat onze Ash heeft geholpen om de Spiegel Ash te herenigen met zijn Pikachu, moet hij onmiddellijk uit de spiegelwereld omdat hij anders het gevaar loopt om daar voorgoed te blijven. Zijn vrienden wachten naar de spiegel waar hij doorheen gestapt was, en zij bundelen hun gedachten op de hereniging met elkaar. Dankzij de sterke vriendschapsband worden Ash en Pikachu net op tijd terug getrokken naar hun eigen wereld.

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY037

Pokémon Quiz

WTP XY037

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Ash

Deze aflevering concentreert zich op Ash

FoutenEdit

  • Wanneer Team Rocket Spiegel Ash's Pikachu gevangengenomen heeft, is Wobbuffet al te horen voordat hij uit zijn Pokébal is gekomen.
  • Wanneer Ash terug naar zijn eigen wereld gaat, verdwijnt Spiegel Pikachu van de schouders van Spiegel Ash, maar een paar frames later zit hij er weer op.
    • Op Hetzelfde moment staat Spiegel Serena rechts van Spiegel Ash terwijl die paar frames later Spiegel Serena links van Spiegel Ash staat.

GalerijEdit