Wikia

Vriendschap Sluiten in het Bos! (蠢く森のオーロット!)
XY038
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 7 augustus 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James
UnitedStatesFlag 4 oktober 2014
DutchFlag 26 april 2015
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Geen
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ピースマイル!
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Locatie: Kalos Route 11
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Ash's Hawlucha, Jessie's Wobbuffet, Serena's Fennekin, Clemont's Chespin, Ash's Froakie, Clemont's Bunnelby, Trevenant, Bonsly, Sudowoodo, Jessie's Pumpkaboo, James's Inkay
Ash's Froakie kent Cut.
Pokémon de Serie: XY
Vriendschap Sluiten in het Bos! (Japans: 蠢く森のオーロット! Trevenant van het Kruipende Bos!)(Engels: Forging Forest Friendships!) is de 38ste aflevering van de XY Serie en is de 38ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Wanneer Ash met Froakie aan het trainen is, leert Froakie een nieuwe aanval Cut. Clemont stelt daarna voor om een Dubbel Gevecht te houden. Ash vindt dit goed. Wat later begint het gevecht Clemont gebruikt zijn Chespin en Bunnelby en Ash gebruikt zijn Froakie en Hawlucha. Tijdens het gevecht werken Froakie en Hawlucha niet goed samen, ze weten uiteindelijk wel Bunnelby uit te schakelen, maar daarna beginnen ze elkaar aan te vallen, waardoor het gevecht vroegtijdig beëindigd moet worden. Daarna besluit Ash om aan de samenwerking van Froakie en Hawlucha te werken. Zal het Ash lukken om van Hawlucha en Froakie een ijzersterk team te maken?

SamenvattingEdit

XY038-Samenvatting Foto-1

Froakie en Hawlucha zijn aan het ruziën

Ash is samen met zijn Froakie aan het trainen voor zijn Gym gevecht tegen Korrina. Ash's vrienden merken op dat Ash en Froakie veel zin hebben in hun gevecht tegen Korrina. Opeens valt er een boomstam van de waterval naar beneden richting Pikachu Froakie gebruikt ineens Cut en breekt daarmee de boomstam doormidden. Ash herinnert zich ineens de eerste keer dat Froakie Pikachu gered had van Team Rocket. Ash feliciteert Froakie omdat hij een nieuwe aanval heeft geleerd en bedankt hem omdat hij Pikachu gered heeft, daarna bedankt Pikachu Froakie ook. Clemont stelt voor dat Ash en hij een Dubbel Gevecht houden, Ash vindt dit goed.

Voordat het gevecht begint wil Clemont zijn eerste Pokémon uit zijn Pokébal halen, maar voordat hij dat kan doen springt Chespin al uit zijn Pokébal, Chespin heeft wil zin in een gevecht, daarna haalt Clemont Bunnelby uit zijn Pokébal. Ondertussen heeft Ash besloten dat Hawlucha Froakie's partner wordt. Daarna begint het gevecht met Bonnie als scheidsrechter. Ash vertelt Froakie en Hawlucha dat ze goed moeten samenwerken, daarop wil Hawlucha Froakie een box geven, Froakie wil dit eerst niet maar doet het uiteindelijk toch. Daarna begint het gevecht. Chespin en Bunnelby beginnen het gevecht met Tackle en Double Slap op Froakie en Hawlucha. Ash zegt dat Froakie en Hawlucha de aanvallen moeten ontwijken, Froakie luistert naar Ash en ontwijkt de aanval, maar Hawlucha besluit om de Double Slap van Bunnelby niet te ontwijken, Hawlucha doet dit om erachter te komen hoe sterk Bunnelby is. Ash vindt dit een slimme strategie, maar Froakie is niet zo onder de indruk van de strategie van Hawlucha. Froakie gebruikt daarna Bubble op Chespin, maar Chespin houdt deze aanval tegen met zijn Vine Whip. Ondertussen slaat Hawlucha Bunnelby weg met zijn Karate Chop. Daarna gebruikt Bunnelby Mud Shot op Hawlucha. Froakie gebruikt zijn Water Pulse om Bunnelby tegen te houden, hierdoor loopt Bunnelby veel schade op. Hawlucha is boos op Froakie omdat hij Bunnelby aanviel. Daarna gebruikt Chespin zijn Pin Missile, Froakie ontwijkt deze aanval en rent richting Bunnelby waardoor Bunnelby wordt geraakt door de Pin Missile van Chespin, hierdoor wordt Bunnelby uitgeschakeld. Hawlucha is nog bozer op Froakie en gebruikt ineens zijn High Jump Kick op hem. Daarna gebruikt Froakie Cut op Hawlucha. Daarna probeert Hawlucha Flying Press op Froakie te gebruiken, maar Froakie ontwijkt deze aanval met zijn Double Team. Uiteindelijk springt Ash tussen beide en stoppen ze te vechten, hiermee is ook een einde aan het Dubbel gevecht gekomen.

Wat later gaat Ash samen met Hawlucha en Froakie trainen, ze moeten leren samenwerken want ze zitten in hetzelfde team. Ash wil meteen gaan trainen, maar Hawlucha wil dat hij en Froakie het eerst goed maken, Hawlucha wil Froakie een hand geven, maar Froakie weigert Hawlucha een hand te geven. Ash vraagt aan Froakie of hij Hawlucha een hand wil geven, maar Froakie weigert nog steeds. Voor de training van Hawlucha en Froakie bedenkt Ash een combinatieaanval de Super Vliegende Snede. Froakie springt op de rug van Hawlucha terwijl Hawlucha aan het vliegen is, daarna gebruikt Froakie zijn Cut op de vijand en daarna gebruikt Hawlucha zijn Flying Press. Ondertussen heeft Clemont de lunch klaargemaakt, terwijl Serena de Pokémon wat Poké Puffs geeft, de meeste Pokémon zijn hier erg blij mee behalve Chespin hij is een beetje nerveus. Wanneer Serena het mandje met de Poké Puffs erin opent, blijken er geen Poké Puffs in te zitten. Serena vraagt aan de Pokémon wie de Poké Puffs gestolen heeft, alle Pokémon schudden van nee, behalve Chespin die de andere kan op kijkt. Serena vertelt dat ze er uiteindelijk wel achter komt omdat er wat pittige Poké Puffs voor Fennekin bij zitten en diegenen die deze Poké Puffs gegeten heeft gaat het behoorlijk heet krijgen. Opeens spuugt Chespin allemaal vuur uit, waardoor iedereen erachter komt dat Chespin de Poké Puffs heeft opgegeten, Serena, Bonnie en de Pokémon zijn heel boos op Chespin.

Ondertussen zijn Ash, Hawlucha en Froakie de Super Vliegende Snede aan het oefen, maar dit gaat niet echt goed, waardoor Froakie en Hawlucha de hele tijd aan het ruziën zijn. Ash stelt voor om het nog één keer te proberen, maar opdat moment wordt Ash opeens door een Trevenant het bos ingesleurd. Ash's vrienden horen Ash schreeuwen en rennen gelijk naar Ash toe om te kijken wat er aan de hand is.

XY038-Samenvatting Foto-2

Trevenant vraagt aan Ash of hij Bonsly en Sudowoodo wil helpen.

Hawlucha en Froakie achtervolgen Ash, maar komen uiteindelijk vast te zitten in een paar lianen. Waardoor ze weer beginnen te ruziën. Froakie en Hawlucha beginnen heen en weer te wippen, waardoor ze tegen elkaar aan knallen, hierna beginnen ze weer te ruziën. Doordat ze ruzie maken breekt de liaan uiteindelijk, waardoor ze op de grond terecht komen. Froakie ziet de pet van Ash op de grond liggen en geeft hem aan Hawlucha, die de pet op zijn hoofd zet. Ash wordt ondertussen nog steeds door Trevenant door het bos heen gesleurd, Ash scant Trevenant met zijn Pokédex en vertelt hem dat hij het bos nooit kwaad zal doen. Ondertussen zien Froakie en Hawlucha Ash en Trevenant en besluiten ze Trevenant aan te vallen. Hawlucha gebruikt zijn High Jump Kick, maar hij vliegt dwars door Trevenant heen, Ash vertelt Hawlucha dat Vecht type aanval geen effect hebben op Trevenant omdat hij een Geest type Pokémon is. Nadat Trevenant Ash heeft losgelaten probeert Ash met Trevenant te praten, die Ash vraagt hem te volgen. Trevenant brengt Ash, Hawlucha en Froakie naar een boom waar een net elektrische net aan hant met een Bonsly en een Sudowoodo erin. Ash probeert de Steen Pokémon te bevrijden, maar hij krijgt een schok van het net. Daarna komen Serena, Clemont en Bonnie en Pikachu eraan lopen, Ash laat Pikachu Iron Tail op het net gebruiken, waardoor Bonsly en Sudowoodo worden bevrijd.

Opeens vangt Team Rocket Pikachu in een net. Hawlucha en Froakie beginnen te vechten tegen de Pumpkaboo en Inkay van Jessie en James. Pumpkaboo gebruikt zijn Shadow Ball op Hawlucha en Froakie, maar Froakie en Hawlucha ontwijken deze aanval. Froakie gebruikt zijn frubbles om Pumpkaboo te verblinden, daarna gebruikt Hawlucha Flying Press, maar omdat Pumpkaboo een Geest type Pokémon is heeft een Vecht type aanval geen effect op Hawlucha. Maar Ash gebruikte Hawlucha als een afleiding zodat Froakie Pumpkaboo kon raken met zijn Water Pulse. Nadat ze de Tackle en Psybeam aanvallen van Inkay hebben ontweken, laat Ash Froakie en Hawlucha de Super Vliegende Snede gebruiken. De combinatieaanval lukt en Inkay wordt uitgeschakeld. Team Rocket probeert daarna te vluchten, maar Trevenant houdt ze tegen en gebruikt zijn Wood Hammer op de afstandbediening van het net. Hierdoor wordt Pikachu bevrijd en gebruikt hij Thunderbolt op Team Rocket, waardoor ze er weer vandoor schieten.

Froakie en Hawlucha blijken uiteindelijk toch nog een ijzersterk team te zijn. Daarna nemen Ash en zijn vrienden afscheid van Trevenant, Bonsly en Sudowoodo en gaan ze weer op reis naar Shalour City.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onderweg naar Shalour City, stelt Clemont voor om een Dubbel gevecht te houden, om Ash te helpen trainen voor zijn aankomende Gym uitdaging. Froakie en Hawlucha van Ash vormen een team tegen de Pokémon van Clemont, maar hun manier van vechten is zo verschillend dat ze gewoon niet samen kunnen werken. Ash probeert ze te leren hoe ze hun aanvallen kunnen combineren en samenbrengen tot een zet; de Super Vliegende Snede, als hij plotseling het bos ingetrokken wordt door een spookachtige bos Pokémon die Trevenant heet. Hawlucha en Froakie werken samen om Ash te redden en nadat Trevenant hem vrijgelaten heeft, ontdekt hij waarom de Pokémon hem eigenlijk had meegevoerd. Team Rocket heeft twee Pokémon vrienden van Trevenant gevangen in een net dat onder stroom staat en hij heeft Ash nodig om ze te redden. De IJzerstaart van Pikachu bevrijdt ze al snel, en met een perfecte Super Vliegende Snede worden de boeven de lucht in geschoten!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY038

Pokémon Quiz

WTP XY038

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Clemont

Deze aflevering concentreert zich op Clemont

FoutenEdit

  • Wanneer Serena Fennekin opdraagt om Scratch te doen, ontbreekt haar witte kraag.
  • Wanneer Froakie Hawlucha's rug gebruikt voor de 'Super Flying Cut' op James's Inkay, zijn de benen van Hawlucha geel in plaats van alleen zijn voeten.
  • Wanneer Pikachu gevangen wordt genomen door Team Rocket kijkt iedereen heel geschrokken naar de camera, wanneer dit gebeurt is het haar in de buurt van Clemont's rechteroor de verkeerde kleur.
  • Wanneer Ash Froakie opdraagt om Cut te doen op Inkay, dan zijn Froakie's Sclera wit in plaats van geel, deze fout wordt echter wel in de volgende aflevering hersteld.
  • Wanneer Serena zeg dat ze heel boos is op diegene die alle Poké Puffs heeft opgegeten, op dat moment is Serena's nek bruin in plaats van haar normale huidskleur.

GalerijEdit