Wikia

Een Pokémon-Oriëntatieloop in de Mist! (ポケエンテーリング!霧の中のX!)
XY041
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Geen
Uitgezonden: JapanFlag 28 augustus 2014 Terugkerende Karakters: Jessie, James, Professor Sycamore, Shauna, Tierno, Trevor
UnitedStatesFlag 25 oktober 2014
DutchFlag 9 mei 2015
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Sophie, Cosette, Madame Catherine, Zomerkamp Trainers
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ピースマイル!
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Locatie: Pokémon Zomerkamp, Kalos Route 11
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Team Rocket's Meowth, Serena's Fennekin, Clemont's Chespin, Ash's Froakie, Ash's Fletchinder, Shauna's Bulbasaur, Tierno's Squirtle, Trevor's Charmander, Clemont's Bunnelby, Drifloon (Meerdere, Drifblim (Meerdere), Amoonguss, Beedrill, Xerneas

Pokémon van andere Zomerkamp trainers:
Conkeldurr, Espurr, Swirlix, Sableye, Electrode, Pansear, Skitty, Psyduck, Staryu, Solosis, Manectric, Panpour, Purrloin, Pidgeotto, Sandile, Swablu, Wooper, Sneasel, Spearow, Poochyena, Swanna, Starly, Wingull, Marill, Furfrou, Fletchling

Ash en zijn vrienden ontmoeten de legendarische Xerneas.
Pokémon de Serie: XY
Een Pokémon-Oriëntatieloop in de Mist! (Japans: ポケエンテーリング!霧の中のX! Pokédropping! X in de Mist!!)(Engels: Foggy Pokémon Orienteering!) is de 41ste aflevering van de XY Serie en is de 41ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Het is de vierde dag van het Pokémon zomerkamp van Professor Sycamore en dat betekent dat het tijd is voor de Pokémon-Oriëntatieloop. Tijdens de Pokémon-Oriëntatieloop moeten de teams zeven stempels verzamelen, wanneer een team zeven stempels heeft verzameld moet hij naar het zomerkamp terugkomen en wie als als eerst finisht wint de wedstrijd. Team Squirtle en Team Froakie hebben al snel zeven stempels verzamelt maar wanneer Ash en zijn vrienden Bonnie in de mist kwijtraken staken ze de strijd. Zullen Ash en zijn vrienden Bonnie terugvinden?

SamenvattingEdit

XY041-Samenvatting Foto-1

Bonnie raakt de rest van de groep in de mist kwijt.

Het is de vierde dag van het Pokémon zomerkamp van Professor Sycamore en de deelnemers maken zich klaar voor hun volgende opdracht. Professor Sycamore vertelt iedereen in de eetzaal dat het vandaag tijd is voor de Pokémon-Oriëntatieloop. Tijdens de Pokémon-Oriëntatieloop moeten de deelnemers over het zomerkamp heen rennen en zeven stempels verzamelen, wie als eerst met zeven stempels bij de finish aankomt is de winnaar. Team Froakie en Team Squirtle zijn vastbesloten om de Pokémon-Oriëntatieloop te winnen. Ondertussen besluit Jessie in de keuken dat het tijd is om de Pokémon van de deelnemers van het zomerkamp te stelen, maar James en Meowth hebben hier geen zin in omdat het koks baantje goed verdient. Dan komt Madame Catherine binnenlopen en omdat haar koks een heel lekker maaltijd hebben gemaakt krijgen ze opslag, wanneer Jessie dit hoort besluit ze om later de Pokémon van de deelnemers te stelen.

Wat later maakt iedereen zich klaar voor de start, Professor Sycamore geeft ieder team een kaart met de controlepunten erop. Daarna begint de race en gaat ieder team opzoek naar de stempels. Wanneer de race begonnen is neemt Professor Sycamore contact op met Sophie en Cosette om te kijken of ze bij hun controlepunten staan. Ondertussen komen Team Squirtle en Team Froakie aan bij hun eerste controlepunt, om de stempel te bemachtigen moeten Ash en Tierno een rotswand beklimmen. Ash beklimt samen met zijn Froakie de rotswand en Tierno doet dit samen met zijn Squirtle. Ash bereikt als eerst het controlepunt, waardoor ze iets voorlopen op Team Squirtle.

Wat later moeten Serena en Shauna over een touwbrug heenlopen. Shauna doet dit heel gemakkelijk met behulp van haar Bulbasaur, maar Serena en Fennkin gaan wat minder snel omdat Serena een beetje bang is. Terwijl Serena nog maar halverwege de touwbrug is, is Shauna alweer op de terugweg. Uiteindelijk stempelt Serena de stempelkaart, alleen is ze nog steeds een beetje duizelig van de touwbrug. Het volgende controlepunt is een doolhof, Clemont en Trevor gaan samen het doolhof in. Clemont blijkt sneller dan Trevor te zijn en kan hierdoor als eerst zijn stempelkaart laten stempelen.

Wat later hebben Team Squirtle en Team Froakie alle stempels bemachtigt en rennen ze door een mistig bos heen. Terwijl ze door het mistige bos rennen knalt Ash met zijn heeft tegen een boomtak op, hierdoor besluit de groep om wat rustiger aan te doen. Uiteindelijk raken Ash, Serena en Clemont Bonnie en Pikachu in de mist kwijt. Bonnie probeert Ash, Serena en Clemont te roepen, maar ineens voelt ze een Pokémon langs haar heen lopen. Bonnie en Pikachu zien dat de bloemen in het bos ineens beginnen te bloeien en dan zien ze wat verderop een hertachtige Pokémon, Bonnie besluit om erachter aan te rennen.

XY041-Samenvatting Foto-2

Ash moet met Bonnie op zijn rug over de klif heen springen.

Wanneer Team Squirtle Team Froakie inhaalt besluit Shauna om naar Ash en zijn vrienden toe te lopen, omdat ze ziet dat er wat aan de hand. Wanneer Tierno, Shauna en Trevor horen wat er aan de hand is, besluiten ze om samen met Ash, Serena en Clemont opzoek te gaan naar Bonnie en Pikachu. Ash haalt zijn Fletchinder uit zijn Pokébal en laat hem ook naar Bonnie zoeken. ondertussen worden Bonnie en Pikachu achterna gezeten door een Beedrill, maar gelukkig weet Pikachu de Beedrill weg te jagen met behulp van zijn Thunderbolt. Wat later springen ze per ongeluk op het hoofd van een Amoonguss, die daarop Spore op Pikachu en Bonnie gebruikt. Bonnie en Pikachu vallen langzamerhand in slaap, Bonnie valt uiteindelijk een kloof in, maar wordt gered door een Drifblim, die haar veilig naar de andere kant van de kloof brengt.

Ash en zijn vrienden vinden al snel de voetsporen van Bonnie en Pikachu en springen uiteindelijk ook per ongeluk op het hoofd van Amoonguss. Amoonguss gebruikt ook Spore op Ash, Serena, Clemont, Tierno, Shauna en Trevor, maar gelukkig weten Froakie en Chespin deze aanval onschadelijk te maken. Wat later komen Ash en zijn vrienden bij de kloof aan en zien ze Bonnie aan de andere kant liggen slapen. Tervor ziet al snel een groep Drifblim en Drifloon onderaan de kloof. Clemont besluit om de Drifblim en Drifloon als brug te gebruiken, Clemont wil zelf naar de overkant springen, maar Ash stelt voor dat hij dit gaat doen omdat hij nu eenmaal beter kan springen. Wat later gebruiken de Pokémon van Serena, Clemont, Tierno, Shauna en Trevor hun aanvallen op de Drifblim en Drifloon, waardoor ze omhoog vliegen. Ash begint te springen en haalt uiteindelijk de overkant, nadat hij Bonnie heeft opgepakt besluit hij om weer terug naar de overkant te springen. Ash is bijna bij de overkant, maar dan begint het ineens te waaien, waardoor de Drifblim en Drifloon de andere kant opvliegen. Ash besluit om te springen, maar hij haalt de overkant net niet, maar gelukkig wordt hij gered door de Aipom arm van Clemont. Nadat Bonnie wakker geworden is vertelt Bonnie dat ze een Pokémon zag die de bloemen kan laten bloeien. Opeens ziet Bonnie de hertactige Pokémon weer, de rest van de groep is onder de indruk van de schoonheid van de Pokémon, maar wanneer Ash zijn Pokédex wil pakken rent de Pokémon weg.

Wat later komen Team Squirtle en Team Froakie als één van de laatste aan bij de finish van de Pokémon-Oriëntatieloop, ze hebben dan misschien vandaag geen punten verdient, maar ze hebben vandaag wel een Legendarische Pokémon gezien.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Het is tijd voor de Pokémon Oriëntatieloop op Professor Sycamore’s Pokémon Zomerkamp! Onze helden van Team Froakie en hun vrienden van Team Squirtle staan nek-aan-nek wanneer er mist kom opzetten, waardoor Bonnie en Pikachu van de rest worden gescheiden. Tierno, Trevor en Shauna besluiten met de race te stoppen om Ash, Serena en Clemont te helpen zoeken. Geen enkel team wint punten, maar dankzij hun samenwerking worden Bonnie en Pikachu weer herenigd met hun vrienden. Als ze op de terugweg zijn zien ze een mysterieuze Pokémon die in staat is om bloemen te laten bloeien…

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY041

Pokémon Quiz

WTP XY041

Wie is deze Pokémon?

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Bonnie

Deze aflevering concentreert zich op Bonnie

FoutenEdit

  • Wanneer Tierno en Squirtle op het hoofd van een Amoonguss springen, zijn de ogen van de Amoonguss dicht. De dichte ogen van Amoonguss zijn niet zwart gekleurd in plaats daarvan zijn ze helemaal niet gekleurd.
  • Wanneer Ash sorry zegt tegen de Amoonguss is het Pokébal patroon op zijn rechterarm niet goed, want de Pokébal is helemaal grijs in plaats van dat het bovenste gedeelte een rode kleur heeft.
  • Wanneer Clemont en de rest Ash en Bonnie proberen te redden, is een gedeelte van de zaad op Bulbasaur's rug op dezelfde manier gekleurd als zijn huid.
  • Er worden grote fouten gemaakt in de puntentelling tijdens het Zomerkamp verhaallijn. Aan het begin van deze aflevering vertelt Professor Sycamore dat Team Froakie en Team Squirtle gelijk staan met 13 punten, dit kom overeen met wat de Verteller zei in XY040, maar komt niet overeen met de zichtbare puntenverdeling in diezelfde aflevering. Volgens deze puntenverdeling moet Team Froakie 13 punten hebben en Team Squirtle 10 punten. Wat nog meer niet klopt is dat Team Froakie en Team Squirtle gedeeld eerste staan terwijl Team Chikorita al 14 punten gehaald heeft. Het meest rare is dat Team Chikorita geen eens voorkomt in de top 3, want volgens de aflevering staat team Fennekin tweede en team Bulbasaur derde, terwijl deze nog geen enkele punt heeft gehaald. Het is mogelijk dat er activiteiten hebben plaatsgevonden achter de schermen, maar dit verklaart niet waarom Team Chikorita onder Team Froakie en Team Squirtle staat, want team Chikorita heeft meer punten.

GalerijEdit