Wikia

Van je Familie Moet je het Hebben! (シトロン対ユリーカ!?ニャオニクスできょうだいバトル!!)
XY045
Seizoen: Pokémon de Serie: XY Karakter van de dag: Blake, Heath, Heath en Blake's moeder, Heath en Blake's vader
Uitgezonden: JapanFlag 2 oktober 2014 Terugkerende Karakters: Geen
UnitedStatesFlag 22 november 2014
DutchFlag 23 mei 2015
Intromuziek: メガV(メガボルト) Bij Karakters: Geen
Pokémon Theme Song (XY)
EindLied: ピースマイル!
Badge(s): Bug Badge Cliff Badge Rumble Badge Locatie: Kalos Route 12
Pokémon: Ash's Pikachu, Clemont's Dedenne, Serena's Fennekin, Ash's Hawlucha, Ash's Fletchinder, Ash's Froakie, Clemont's Bunnelby, Blake's Meowstic, Heath's Meowstic, Clemont's Chespin, Heath en Blake's vader's Exploud, Beedrill (3x), Venipede (flashback), Espurr (Heath en Blake's, flashback)
Het wordt bevestigd dat Clemont's Chespin een Man is.
Pokémon de Serie: XY
Van je Familie Moet je het Hebben! (Japans: シトロン対ユリーカ!?ニャオニクスできょうだいバトル!! Clemont Tegen Bonnie!? Een Broer-Zusgevecht om Meowstic!!)(Engels: Splitting Heirs!) is de 45ste aflevering van de XY Serie en is de 45ste aflevering van het 17de seizoen, Pokémon de Serie: XY.

PlotEdit

Terwijl Ash en zijn vrienden op weg zijn naar Coumarine City ontmoeten ze Blake, die op weg naar huis is. Tijdens de lunch wil Bonnie haar groente niet opeten, omdat Clemont ook niet altijd zijn groente opeet. Clemont zegt dat dat niet uitmaakt en Bonnie gewoon haar groente moet opeten, hierdoor wordt Bonnie boos op Clemont. Wanneer Chespin tijdens het eten wegloopt omdat hij een Meowstic ziet, besluit Bonnie Chespin achterna te gaan. Wanneer Bonnie Chespin gevonden heeft weet Bonnie alleen niet hoe ze bij de rest terug moet komen. Wat later wordt Bonnie door een zwerm Beedrill aangevallen, maar wordt gelukkig gered door Heath en zijn Meowstic. Heath blijk de broer van Blake te zijn. Heath en Blake hebben al jaren ruzie met elkaar. Kunnen de broers hun ruzie bijleggen?

SamenvattingEdit

XY045-Samenvatting Foto-1

Heath beschermt Bonnie tegen een zwerm Beedrill

Ash en zijn vrienden ontmoeten Blake, die op weg naar huis is, nadat hij een jaar op reis is geweest. Blake heeft honger en Clemont geeft hem wat te eten. Blake heeft een Meowstic. Blake vertelt Clemont dat hij goed kan koken en Ash vraagt vervolgens om nog een bordje met eten. Clemont ziet dat Bonnie haar groente niet opeet en vraagt haar om alles op te eten als ze later een goede Pokémon Trainer wil worden. Bonnie zegt dat Clemont ook niet altijd zijn groente opeet, Ash en Serena vertellen Blake dat broers en zussen nu eenmaal af en toe ruzie hebben. Ondertussen laat Chespin zijn eten op de grond vallen, wanneer hij het aan het oprapen is, ziet hij een vrouwelijk Meowstic en wordt hij verliefd op haar. Chespin rent achter de Meowstic aan en Bonnie rent achter Chespin aan, wanneer Bonnie Chespin inhaalt vertelt ze hem dat hij nooit meer alleen mag weglopen.

Alleen is Bonnie dankzij Chespin de weg kwijtgeraakt. Ondertussen merken Ash en Serena op dat Bonnie en Chespin weggelopen zijn, Clemont is bang dat Bonnie is weggelopen omdat ze haar groente moest opeten. Blake vertelt dat het gevaarlijk in het bos is, omdat er veel Beedrill wonen. Bonnie en Chespin lopen ondertussen verdwaalt door het bos heen, ineens verschijnen er drie Beedrill. Door de schrik struikelt Bonnie over een steen heen. De Beedrill gebruiken vervolgens Pin Missile, maar een Meowstic en haar trainer beschermen Bonnie met Protect. Meowstic's trainer helpt Bonnie overeind, maar ze worden ondertussen door de Beedrill in de val gelokt. Maar gelukkig worden ze gered door een Energy Ball, waardoor de Beedrill op de vlucht slaan. De trainer van Meowstic blijkt Heath te zijn de oudere broer van Blake. Blake en Heath beginnen een beetje te ruziën en Serena zegt tegen Ash dat de broers elkaar niet zo aardig vinden. Clemont is heel boos omdat Bonnie in haar eentje wegliep. Ash zegt dat Clemont juist blij moet zijn omdat er niks ergs gebeurd is, maar Bonnie is hierdoor heel boos op haar broer.

Ash en zijn vrienden gaan naar het landhuis van de broers om de wond op Bonnie's knie te verzorgen. Wanneer ze het landhuis inlopen, ontmoeten Ash en zijn vrienden de moeder van Heath en Blake die blij is om haar zoons weer te zien. De broers vertellen aan hun moeder dat de wond op Bonnie's knie verzorgd moet worden. Wat later krijgt Bonnie een pleister op haar knie en Clemont bedankt iedereen voor zijn hulp, terwijl Bonnie nog steeds boos op haar broer is. Dan komt de vader van de broers binnenlopen en hij is blij om zijn zonen na een jaar weer terug te zien. Daarna vertelt hij dat het tijd is voor een opdracht om te bepalen wie het landhuis en de grond eromheen erft. De twee broers gaan schatzoeken en wie als eerst de schat vindt wint. Blake vraagt aan Ash of hij hem wil helpen en Bonnie stelt voor dat zij Heath gaat helpen samen met Serena en dat Clemont Ash en Blake maar gaat helpen.

Daarna vertrekken beide team opzoek naar de schat, Chespin wil met Meowstic meelopen maar besluit uiteindelijk toch om met zijn trainer mee te lopen. Blake vertelt aan Clemont en Ash dat ze alles moeten onderzoeken wat er maar een beetje verdacht uitziet. Clemont vraagt aan Blake of hij ruzie met zijn broer heeft, Blake vertelt aan Clemont dat hij gewoon niet van zijn broer wil verliezen. Blake vertelt dat ze vroeger heel goed bevriend waren, nadat hun Espurr in Meowstic waren geëvolueerd, begonnen de ruzies. Blake wil aan zijn familie laten zien dat hij oud genoeg is om voor zichzelf te zorgen. Ash zegt dat het niet altijd even makkelijk is om een broer of zus te hebben en Clemont is bang dat Bonnie en hij ook een slechte relatie krijgen. Ash zegt dat Bonnie vast wel door heeft dat Clemont goed voor haar probeert te zorgen en ze heel veel van Clemont houdt.

XY045-Samenvatting Foto-2

Blake en Heath komen samen bij de boom uit hun jeugd.

Ondertussen zijn Bonnie en Heath samen in een slaapkamer opzoek naar de schat terwijl Serena in een andere kamer aan het zoeken is. Wanneer Bonnie een voorwerp ziet dat misschien de schat zou kunnen zijn laat ze het zien aan Heath, maar hij is met zijn gedachten ergens anders. Bonnie vertelt dat Heath hetzelfde hoofd als Clemont trekt wanneer hij aan het nadenken is, Heath zegt daarop dat Bonnie vast veel van haar broer houdt, maar Bonnie vertelt Heath dat ze een hekel aan haar broer heeft. Heath vertelt dat zijn broertje ook een hekel aan hem heeft, omdat Heath zich soms te veel zorgen maakt om Blake. Heath zegt dat hij geen hekel heeft aan zijn broer, maar nog steeds zijn best doet tijdens het schatzoeken, omdat Blake niet zou willen dat Heath hem liet winnen. Wat later brengt de groep wat spullen naar de vader van Heath en Blake, maar hij is teleurgesteld omdat de schat er niet tussen ligt. Hij vertelt dat de schat zich niet in het landhuis bevindt en dat het te maken heeft met de band tussen de broers. Blake en Heath herinneren zich het ineens, vroeger waren ze aan het spelen in de tuin bij een vijver waarbij een bloemenboom stond, ze ontmoette daar een Venipede. Nadat ze de Venipede hadden weggejaagd brachten ze de bloemen van de bloemenboom naar hun ouders.

Wat later kommen beide groepen aan bij de vijver en de bloemenboom. Opeens verschijnt er een Exploud die zijn Hyper Voice op de groep gebruikt. Vervolgens gebruikt Chespin zijn Pin Missile op Exploud. Daarna gebruiken de Meowstic van de broers Scratch op Exploud. Daarna gebruikt Exploud Bite op de Meowstic, maar ze weten de aanval te ontwijken. Blake's Meowstic gebruikt daarna Scratch op Exploud, maar Exploud slaat Meowstic weg. Vervolgens wil Exploud Stomp gebruiken op Blake's Meowstic, maar Heath's Meowstic houdt deze aanval tegen met Protect. Vervolgens gebruikt Heath's Meowstic Psychic terwijl Blake's Meowstic Energy Ball gebruikt, hiermee weten ze Exploud te verslaan. De broers zijn heel blij dat ze Exploud hebben verslagen en moeten weer aan vroeger denken. De groep loopt naar Exploud toe, die ineens wakker wordt en op Bonnie afrent, Clemont springt gelijk voor Bonnie om haar te beschermen.

Heath en Blake's vader houdt Exploud tegen en stop hem daarna terug in zijn Pokébal. Hij vertelt dat er geen schat is en dat hij deze opdracht verzonnen heeft om de broers weer als een team samen te laten werken. Opeens herinneren Heath en Blake zich wat hun vader tegen hen gezegd had, hij had gezegd dat de band die de broers samen hebben de familieschat is. Clemont biedt zijn excuses aan omdat hij af en toe te veel zuurt en Bonnie belooft dat ze nooit meer alleen weg zal lopen en vanaf vandaag al haar groente zal opeten. Ondertussen loopt Chespin met wat bloemen naar Heath's Meowstic toe, maar ze loopt naar Blake's Meowstic toe, Heath vertelt dat hun Meowstic elkaar al lang niet meer gezien hebben en verliefd op elkaar zijn. Hierdoor breekt het hart van Chespin. Serena vertelt aan Chespin dat ze wat macarons voor hem gaat bakken en dat hij op een dag ook de ware liefde zal vinden. Daarna neemt de groep afscheid van Heath en Blake en gaan ze weer op reis naar Coumarine City.

Blurb: Pokémon.nlEdit

Onderweg naar Coumarine City, ontmoeten onze helden een Trainer genaamd Blake, en zijn Meowstic, een mannelijke Pokémon met een prachtige blauwe vacht. Tussen de bomen ziet Chespin een vrouwelijke Meowstic en rent achter haar aan, gevolgd door Bonnie. Zij is boos op Clemont omdat hij haar dwingt om haar groente op te eten.

Als drie Beedrill Bonnie en Chespin aanvallen, worden ze gered door de oudere broer van Blake, Heath, die de Trainer is van de vrouwelijke Meowstic. Ze gaan allemaal naar het grote landhuis van de broers om Bonnie te kunnen verzorgen. Daar ontmoeten ze de ouders van de broers en verklaart hun vader dat het tijd is voor een test om te bepalen welke broer het landhuis zal erven: door middel van schat zoeken!

Onze helden splitsen op om mee te helpen, maar de schat blijft voor iedereen verborgen, totdat Blake en Heath zich een boom herinneren met prachtige bloemen die ze ooit hebben ontdekt toen ze nog klein waren. Iedereen rent naar die plek, maar ze worden aangevallen door een Exploud! Dan blijkt dat de Exploud de Pokémon van hun vader is en dat hij hem daarheen gestuurd heeft om de broers zij aan zij te laten vechten, zoals ze ook deden toen ze jong waren.

Blake en Heath maken het goed met elkaar, wat Clemont en Bonnie inspireert om hetzelfde te doen. Nadat ze elkaar gedag hebben gezegd, vertrekken onze helden opnieuw naar Coumarine City!

DebutenEdit

Pokémon Quiz XY045

Pokémon Quiz

WTP XY045

Wie is deze Pokémon?

MensenEdit

PokémonEdit

TriviaEdit

Title Card XY Bonnie

Deze aflevering concentreert zich op Bonnie

  • De titel kaart van deze aflevering concentreert zich op Bonnie.
  • Mairin's Mega Evolutie Dagboek: Mega Blaziken
  • Dit is de eerste keer dat de Pokémon Quiz kaarten twee Pokémon bevatten in plaats van één Pokémon, ook al is dit wel een speciaal geval vanwege verschillen in geslacht.
  • De Opening animatie (Mega V (Volt)) is aangepast hierdoor worden karakters als Serena's Pancham, Grace, Aria en haar Braixen toegevoegd aan de opening, maar worden karakters als Korrina, Lucario, Mabel, Mawile, Gurkinn en zijn Lucario uit de opening verwijdert.
  • In deze aflevering komen we erachter dat Bonnie niet van wortels houdt en Clemont een hekel aan erwten heeft.

FoutenEdit

  • Aan het begin van de aflevering is de vacht in de rechteroor van Fennekin geel gekleurd in plaats van rood.
  • Wanneer Bonnie, Serena, Heath en zijn Meowstic naar de boom met bloemen, ontbreekt het lint op Serena's hoed.

GalerijEdit