Wikia

Zuster Joy's Wigglytuff
ジョーイのプクリン Joy's Pukurin
040Wigglytuff
Algemeen
Geslacht: Onbekend
Gave: Onbekend
Debuut: Een levendig luchtgevecht!
Waar gevangen: Onbekend
Huidige locatie: Met de Zuster Joys
Details
Evolueert in: Geen

Zuster Joy's Wigglytuff (Japanese: ジョーイのプクリン Joy's Pukurin) is een Pokémon die de Zuster Joys in de Kalos regio bezitten.

Verschenen in Edit

In tegenstelling tot de Zuster Joys uit de voorgaande regio's, gebruiken de Zuster Joys uit de Kalos regio Wigglytuff als assistent in het Pokémon Center. Ze dragen een schort en kapje met een Pokéball-symbool er op. Volgens de Zuster Joy uit De Onhandige kluns klaart de klus! gaat er een verhaal over een massa uitbraak van Flygon die lang geleden de Kalos regio teisterden. Een Wigglytuff stond op en kalmeerde de Flygon in zijn eentje. Naderhand heeft hij alle gewonden Pokémon beter gemaakt. Daardoor worden Wigglytuff voortaan gebruikt als assistenten van Zuster Joy in Kalos.

Wigglytuff verscheen voor het eerst in Een levendig luchtgevecht! Hierin hielp hij Ash bij het inschrijven voor de Kalos League en gaf hem zijn nieuwe badge-doosje. In Een vriendschap met knetterende konen! kwamen Zuster Joy en haar Wigglytuff Serena tegen nabij Santalune City en vroeg of ze niet gewond was geraakt door de aanval van een Vespiquen. In Een Pokévideo voor de toekomst! komt in een Pokévideo een Wigglytuff met een Zuster Joy voor. Deze video was nogal populair, gezien deze in de Pokévideo's top-10 stond.

In De Onhandige kluns klaart de klus! komt een Wigglytuff voor in een verhaal over hoe Wigglytuff assistenten van Zuster Joy zijn geworden in Kalos. Deze bijzondere Wigglytuff is nogal onhandig en is pas in het Pokémon Center gaan werken. Hij gedraagt hij zich echter wel heldhaftig als een Salamence de omgeving tiert. Eerst beschermde hij Zuster Joy van de Hyperstraal van Salamence, waarna hij Salamence tot rust bracht met een Verzachtpuls.

Trivia Edit

  • Zuster Joy's Wigglytuff is veel groter dan de andere Wigglytuff in de anime.